توزیع کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی در فروشگاه شهروند بیهقی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند این است که آن ها در هنگام خرید حجم بسیار زیادی کیسه پلاستیکی برداشته و خریدهای خود را در این کیسه های پلاستیکی قرار می دهند، سپس برای خریدهای بعدی دوباره از کیسه‌های پلاستیکی جدید استفاده می کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، این در حالی است که ما می توانیم از کیسه های پارچه ایی استفاده کرده و حجم مصرف کیسه‌های پلاستیکی را به طرز چشمگیری کاهش دهیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که انجام این کار باعث می شود تا بتوانید به شکل فوق العاده ای به محیط زیست پیرامون خود کمک کنید.


به‌منظور کمک به محیط زیست و خرید بدون کیسه پلاستیکی در هفته محیط زیست شاهد توزیع کیسه های پارچه ای در فروشگاه شهروند بیهقی بودیم که استفاده از این کیسه ها کمک می کند تا خریدمان را در کیسه های پارچه ای قرار داده و از این طریق میزان استفاده از پلاستیک را به طرز چشمگیری کاهش دهیم.


به گفته حسن دانش ؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶، هدف از اجرای این برنامه زیست محیطی، آموزش چهره به چهره به شهروندان و آشتی آنان با کیسه های پارچه ای و رجوع به فرهنگ زیبای گذشته برای استفاده نکردن از کیسه های پلاستیکی و نجات کره زمین است.


دانش ادامه داد: درفروشگاه شهروند بیهقی یک صندوق مجزا به صندوق بدون ارایٔه کیسه پلاستیکی اختصاص یافت. در این طرح مشتریانی که کیسه پلاستیکی درخواست نکنند مشخصات آنان اخذ شده و ضمن عضویت در باشگاه مشتریان فروشگاه شهروند، علاوه بر درج امتیاز در فاکتور، در قرعه کشی پایان ماه مخصوص این طرح شرکت داده می‌شود، و به برندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.


اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه شش برای شروع و تشویق مشتریان به تعداد محدودی کیسه پارچه ای توزیع می نماید. انتخاب با مشتریان است که وارد این لاین صندوق بشوند و از مزایای طرح بهره‌مند شوند یا در صندوق های دیگر اقدام به پرداخت کنند. البته تمام سعی و تلاش ما در این طرح تشویق و هدایت شهروندان و خریداران از حضور در این صندوق و عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی و کمک به محیط زیست است.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 37952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =