استقرار پایگاه مدیریت بحران در مبادی ورودی شهر تهران پیش‌بینی شود

شهردار منطقه ۲۰ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی استان معین و پیشتاز قم گفت: پیش بینی استقرار پایگاه مدیریت بحران در ورودی شهر تهران می بایست پیش بینی شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی با بیان اینکه منطقه ۲۰؛ به عنوان بخشی از شهرری به عنوان ورودی شهر تهران و دسترسی به جاده قدیم قم محسوب می شود، گفت: استقرار پایگاه مدیریت بحران استان قم در خروجی اتوبان قم-تهران، نقطه قوت در امدادرسانی است و می بایست استقرار پایگاه مدیریت بحران در مبادی ورودی شهر تهران برای امدادرسانی در مواقع بحرانی برنامه ریزی شود.

 ناظم رضوی افزود: با توجه به برنامه ریزی استقرار ایستگاه تبادلی راه آهن سراسری با مترو شهرری و تصویب طرح موضعی جانمایی اراضی بزرگ با کاربری های خدماتی، درمانی و ... با توجه به ظرفیت این مکان برای حمل و نقل برون و درون شهری، برنامه ریزی و پیش بینی کاربری مدیریت بحران در مواقع بحران و خدمات رسانی پس از بحران در این ایستگاه می بایست انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اولین ایستگاه خط راه آهن شهری در شهرری مستقر است، استفاده از پتانسیل راه آهن سراسری برای مواقع بحرانی از شهر قم به تهران و بالعکس را برای امدادرسانی مهم برشمرد.

شهردار منطقه با اشاره به وجود مسیل ها در محدوده این منطقه اظهار داشت:با توجه به وجود مخاطرات مسیل سرخه حصار در مسیر بزرگراه امام علی (ع)، رسیدگی و مقاوم سازی این مسیل حائز اهمیت است و می بایست به زودی بررسی و رفع خطر شود.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه استان قم معین منطقه ۲۰ و پیشتاز مناطق ۱۶ و ۱۹ است گفت: اصل ساختار مدیریت بحران هماهنگی بین سازمانی است. او تامین امنیت نیروهای امدادی در مدیریت بحران را بسیار مهم برشمرد و افزود:  برای خدمت رسانی استان قم و دسترسی نیروهای امدادرسان در مواقع بحرانی، امنیت مسیر دسترسی قم به تهران تامین شود.

اروجی ادامه داد: پایگاه هلال احمر استان قم در خروجی اتوبان قم-تهران و جاده قدیم قم جانمایی شده است تا به هر دو مسیر دسترسی باشد و در امدادرسانی تسهیل شود.

وی اضافه کرد: یک پایگاه امداد منطقه ای دیگر در سلفچگان مستقر است که به مسیر ساوه-تهران، قم-تهران و گرمسار-تهران دسترسی دارد.

مدیرکل بحران استانداری قم با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور در خصوص استفاده از ظرفیت های استان های معین؛ برگزاری مانور بزرگ مدیریت بحران در منطقه ری و ارزیابی نقاط قوت و ضعف، برگزاری دوره های آموزشی برای سازمان های ذیربط، داشتن یک فرماندهی واحد و هماهنگی بین سازمان ها برای امدادرسانی بهینه و خدمات رسانی در مواقع بحرانی را ازجمله موارد ضروری در مدیریت بحران عنوان کرد.

او جامعه محوری بودن امدادرسانی را مهم خواند و گفت:  با توجه به آموزش گروه های جهادی، NGO ها و هیات های مذهبی می توان از پتانسیل آنها در مواقع بحرانی استفاده کرد.

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی استان معین و پیشتاز قم با موضوع تبادل اطلاعات، آگاهی از توانمندی‌ها و هم اندیشی با حضور شهردار منطقه ۲۰، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، مدیر پدافند غیرعامل شهرداری قم، معاون عملیاتی آتش نشانی شهر قم، معاون امور مناطق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیران ارشد شهرداری منطقه ۲۰ در سالن مدیریت بحران این منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 38089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =