از تاکید بر افتتاح پروژه‌های فعال تا ریشه‌یابی عمده مشکلات برای حل و فصل آن

روسای کمیسیون های نظارت و حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه ۱۸ بر افتتاح پروژه های فعال و ریشه یابی عمده مشکلات برای حل و فصل آن تاکید کردند.

به گزارش شهر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸- بازدید میدانی اعضای شورای شهر تهران از این منطقه از ساعت۶ بامداد با اهدای گل بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه و بازدید از موزه شهدا آغاز شد. نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی، نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در این برنامه حضور داشتند و از ۱۰پروژه مهم منطقه ازجمله شن‌چاله ها، زیرگذر ۴۵متری بهار، مسیل کن، پروژه شهید بروجردی و... بازدید کردند و در پایان ضمن ابراز رضایت از اقدامات مدیریت شهری منطقه۱۸ عنوان کردند که در این دوره با اهتمام شهردار، مدیران و معاونان منطقه۱۸ فعالیت های بزرگ و ارزشمندی صورت‌گرفته و تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان رسیده‌اند و برخی هم در مراحل نهایی قرار دارند.

محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در این بازدید به اعضای شورای شهر گفت: بهره‌برداری از زیرگذر ۴۵متری بهار به زودی انجام خواهد گرفت و اوایل تیر این پروژه زیر بار ترافیک می‌رود. وی افزود: دسترسی کندروی زیرگذر بهار از بزرگراه فتح به بزرگراه آزادگان و دسترسی تندرو هم که مسیر تردد خودروهای سنگین خواهد بود، حدفاصل بلوار ۴۵متری بهار تا خیابان شهید منصور عمرانی است. فاز دوم این پروژه درصورت اختصاص و تصویب بودجه و اتمام مطالعات عملیاتی و دسترسی به بزرگراه آیت‌الله سعیدی فراهم می‌شود.

خسروی ادامه داد: در پروژه بزرگراه شهید بروجردی نیز ۱۸ ملک معارض وجود داشت که بیش از ۱۰ سال معطل مانده بود. وی تصریح کرد: مالکین هیچ گونه تعاملی با شهرداری نداشته و به توافق نمی رسیدند؛ به همین منظور با اقدامات قانونی و قضایی تمامی معارضین این پروژه رفع و فاز نخست این بزرگراه که از آزادگان تا میدان جانبازان است به طول ۴ کیلومتر است، به زودی به زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این بازدید اظهار داشت: بخش زیادی از منطقه۱۸ زمین‌های کشاورزی و مزروعی است؛ ازاین‌ رو شرایط خاصی دارد و شهرداری و شهروندان با مشکلات شهری زیادی مواجه هستند. علاوه بر پروژه‌های عمرانی مانند بزرگراه شهید بروجردی، درمانگاه شهرداری منطقه۱۸ و... به طرح‌های فرهنگی هم توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: مدیریت شهری در این دوره پیگیری‌های خوبی در حوزه‌های فرهنگی داشته و ۳سرای محله که سال‌ها نیمه‌کاره رها شده بودند، سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند، همچنین در این منطقه، ۱۵زمین چمن مصنوعی وجود دارد که سال گذشته ۱۱زمین چمن بازسازی و احیا شد و ۴زمین چمن هم تا پایان امسال بازسازی می‌شوند.

خسروی خاطر نشان کرد: به‌طورکلی در حوزه عمرانی پروژه‌های فرهنگی عقب‌ماندگی نداریم و سال گذشته ۱۰۰درصد (به لحاظ ریالی و فیزیکی) پروژه‌هایی که تکلیف بودند، انجام شدند. رفع معارضان پروژه بزرگراه شهید بروجردی و گاراژ نوجوانی کارهای سخت شهری هستند که پیوست فرهنگی و اجتماعی در آنها لحاظ شده است.
نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این بازدید با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه و کاری که در کمیسیون نظارت و حقوقی شورا بر عهده ما قرار دارد و بررسی نحوه و فرایند اجرای طرح‌ها و لوایح است گفت: این ارزیابی‌ها کمک می‌کند تا موانع، مسائل و چالش‌ها مشخص و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری شود.

وی اظهار داشت: بازدیدهای میدانی هم باهدف نظارت بر اجرای مصوبات صورت می‌گیرد و همین حضور در مناطق مشخص می‌کند کدام مناطق در پیگیری و اجرای مصوبات شورا موفق عمل کرده و کدام مناطق در این مورد کم‌کاری داشته‌اند.

عضو شورای شهر در تشریح این بازدید یادآور شد: در منطقه۱۸ اقدامات خوبی صورت‌گرفته و عمده مشکل موجود پرونده پروژه‌های مشارکتی است و برای حل این مشکل نیاز به گزارش آخرین وضعیت پروژه‌هاست که مقرر شده شهرداری منطقه آنها را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: قطعاً تعیین ‌تکلیف این پروژه‌ها در اولویت اقدامات کمیسیون خواهد بود و از ظرفیت‌های نظارتی و حقوقی کمیسیون برای اجرای بهتر و مطلوب‌تر مصوبات شورا استفاده می‌کنیم.

سلیمانی در پایان یادآور شد: در حرکت مداوم به ‌سوی الگو قرارگرفتن چه افق جهان اسلام باشد و چه در قیاس با دیگر خوشه شهرها حوزه خدمات شهری می‌تواند موتور محرکه باشد از این رو هر میزان تلاش در حوزه‌های دیگر بدون نتیجه‌گیری در حوزه خدمات شهری که جزو وظایف ذاتی شهرداری است، کام جامعه شهری را شیرین نخواهد کرد.

از تاکید بر افتتاح پروژه‌های فعال تا ریشه‌یابی عمده مشکلات برای حل و فصل آن

از تاکید بر افتتاح پروژه‌های فعال تا ریشه‌یابی عمده مشکلات برای حل و فصل آن

از تاکید بر افتتاح پروژه‌های فعال تا ریشه‌یابی عمده مشکلات برای حل و فصل آن

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 38095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =