رقابت گنجینه های شهر در یک رویداد هنری/ نمایش مهارت و توانمندی های هنری سالمندان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ گفت: جشنواره گنجینه های شهر با هدف ایجاد رقابت سالمندان در رشته های هنری مختلف در محلات منطقه۲ آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل ازروابط  عمومی شهرداری منطقه۲، اکرم رجای ،معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۲با اشاره به اینکه جشنواره  های شهر به عنوان «عصرجدید» سالمندی با هدف شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی سالمندان  اجرا می شود، گفت: با توجه به حرکت  هرم سنی جمعیت در جامعه ما به سمت سالمندی است لذا مدیریت شهری تلاش دارد تا بستر مشارکت و حضور اجتماعی آنها را در جامعه فراهم کند.

وی با اشاره به آغاز اجرای رویداد رقابتی گنجینه های شهر در محلات منطقه گفت:  رویداد رقابتی گنجینه های شهر تهران باشعار با شما زندگی زیباست  با اعلام  فراخوانی در محلات آغاز شده است. وی با اشاره به استقبال سالمندان منطقه از  گنجینه های شهرگفت: با اطلاع رسانی صورت گرفته  درسطح مساجد و مراکز عمومی بیش از یکصد اثر توسط شهروندان  در محورهای مختلف هنری ارائه شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه افزود: آثار ارسالی در این جشنواره در۷محور حفظ و قرائت قرآن، نقاشی و کاریکاتور، صنایع دستی(معرق، منبت، سفال و...)، موسیقی، ادبی(شعر، خاطره گویی، داستان)، طنز(استندآپ، تئاتر تک نفره وگروهی)، اجرای حرکات ورزشی(رزمی، نمایشی و آکروباتیک) ویژه سالمندان بالای ۶۰سال است که شهروندان بالای ۶۰سال میتوانند آثار خود را به صورت فیزیکی و سی دی به سرای محلات یا به خانه های سلامت محلات ارسال نمایند.

رجای باتاکید به اینکه؛ نخستین رویداد گنجینه های شهر باهدف تکریم و حفظ منزلت سالمندان، تغییر دیدگاه نسبت به فرآیند سالمندی، افزایش نشاط و حضور حداکثری سالمندان است، تصریح کرد: داوری تخصصی آثار، توسط گروه تعیین شده اداره کل سلامت صورت می گیرد و برگزیدگان در هر رشته به صورت منطقه ای و فرا منطقه ای مورد ارزیابی قرار گرفته وطی مراسمی از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 38157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =