طرح تحول نگهداشت شهر با  جدیت بیشتری در منطقه ۲۲ پیگیری می‌شود

شهردار منطقه ۲۲ اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و نیاز بیش از پیش به خدمات نظافتی، اجرای طرح نگهداشت شهر به عنوان یکی از وظایف ذاتی شهرداری، به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، حاجوی اجرای طرح نگهداشت شهر را اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری منطقه عنوان کرد و گفت: طرح تحول نگهداشت شهر با هدف ایجاد تحولی نوین با بکارگیری کلیه ظرفیت‌ها و امکانات در  تمامی حوزه ها در محلات ۱۲ گانه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه مردمی ۱۳۷ به عنوان مرجع ورودی شهروندان و شهرداری، تعداد هزاران مورد درخواست و نیاز شهروندان احصاء شد، که تعداد قابل توجهی از آن مربوط به حوزه خدمات شهری است و این نتایج نشان می‌دهد که مطالبه اصلی مردم و خدمات رسانی شهرداران نواحی در بحث خدمات شهری است.

حاجوی افزود: در این طرح عوامل اجرایی خدمات شهری در طرح نگهداشت شستشوی مخازن، زیرمخازن، تابلوها و جداره‌های پوشیده شده از پوستر و برچسب، کف‌تراشی و شستشوی کانیوها و لایروبی انهار ، رفت ‌و روب معابر، نظافت باغچه‌ها و زیر پل‌های فلزی و ...  انجام می شود.

وی بیان کرد: غرفه‌های بازیافت محل جمع آوری پسماندهای خشک توسط شهروندان است که با آغاز فصل گرما وحجم بالای زباله‌ها نظافت مداوم غرفه ها ضرورت دارد و این عملیات توسط اکیپ‌های مجرب و کار آمد با استفاده از دستگاه واترجت شستشو و نظافت بصورت مستمر می‌شود.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: با توجه جولان بیشتر جانوران موزی بویژه موش در فصل تابستان در سطح معابر که می‌تواند عامل شیوع انواع بیماری‌های واگیردار در شهر شود، طرح طعمه‌گذاری و امحای جانوران موذی با هدف ارتقای سلامت جامعه و پاکسازی محیط‌ شهری با شناسایی محل‌های تجمع این جانوران توسط عوامل خدمات شهری نواحی ششگانه و همچنین مشارکت شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ به طور مستمر نیز انجام می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه فضای سبز نیز به جهت حفظ آراستگی معابر و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی عملیات خشکه‌زنی، حذف تنه جوش و پاجوش و ریشه جوش، تشتک زنی و نظافت، کند و کوب و ساماندهی فضای سبز، تشتک اشجار، حذف علف‌های هرز و واکاری در دستور کار عوامل فضای سبز منطقه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نگهداشت باید بر اساس نیازسنجی‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود برنامه‌ریزی و اجرا شود، تاکید کرد: درخواست‌های ثبت شده شهروندان در کلیه حوزه‌ها در سامانه ۱۳۷، پایان هر هفته مورد ارزیابی قرار گرفته و با هدف رفع مسایل مطرح شده و با استفاده و بکارگیری ظرفیت‌ها و مشارکت حوزه‌های تخصصی در این خصوص اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 38269

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =