اتوبوس‌هایی که خریداری می‌شوند به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز خواهند بود/ شهروندان گزارش تخلف اتوبوس‌های شخصی در خصوص روشن نکردن کولر را اطلاع دهند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: اگر شهروندان گزارش تخلف اتوبوس‌های شخصی در خصوص روشن نکردن کولر را به ما بدهند، حتما با مالک اتوبوس و شرکتی که اتوبوس را تحت پوشش قرار داده است برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ فصل گرما و اوج گیری دمای هوا در تهران باعث می شود تا نگاه شرکت واحد اتوبوسرانی و دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی به روی اورهال و بازسازی وسایل نقلیه با تکیه بر سیستم سرمایشی متمرکز باشد و در این زمینه تلاش های لازم انجام شود. 

طبق گفته های جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تنها ۶۰۰ اتوبوس شرکت واحد در تهران سیستم سرمایشی سالم دارند. همین موضوع باعث شد تا برای بررسی این مطلب به گفتگو با سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بپردازیم و از او درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه سوالاتی را بپرسیم. 

تشکری هاشمی در برابر این سوال که اتوبوس های جدیدی که به تازگی قرار است به ناوگان اتوبوسی پایتخت وارد شود آیا مجهز به سیستم سرمایشی خواهند بود یا خیر گفت: اتوبوس هایی که قرار است خریداری شوند مانند اتوبوس های دو کابین قبلی باید مجهز سیستم سرمایشی و گرمایشی باشند. بدون سیستم سرمایشی و گرمایشی هیچ اتوبوسی اجازه ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی به هیچ وجه نخواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این طبیعی است که بخش هایی از خودروهای ناوگان موجود به دلیل کاکرد دچار نقص بشوند. حتی خودروی شخصی افراد هم ممکن است دچار نقصی بشود و کولرش از کار بیفتد؛ معنای این امر آن نیست که اگر کولر دچار نقص شد همه خبر نقصش را به یکدیگر منتقل کنند. بایستی مدیریت شرکت واحد در این مواقع  به فوریت اقدام کند؛ تعمیرات شب تا صبح اتوبوسرانی هم به این دلیل است. در واقع، تست های به این شکل باید شب تا صبح که اتوبوس‌ها در پارکینگ هستند انجام بشود.

وی با بیان اینکه به گفته مدیرعامل شرکت واحد تعداد محدودی از اتوبوس ها این نقص را دارند، اظهار کرد: این مشکلات هرچند کوچک، قابل قبول نیست و قرار شده است تا شرکت یک آمار از تعداد اتوبوس های خراب به ما ارائه بدهد.

تشکری هاشمی افزود: منصفانه نیست که در فصل گرما و هوای نزدیک به ۴۰ درجه که اتوبوس ها جمعیت زیادی را نیز جا به جا می کنند کولر کار نکند. ما پیگیر این موضوع هستیم و اگر حتی یک دستگاه اتوبوس هم دچار نقص فنی باشد قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر راننده ای به عمد کولر اتوبوس را روشن نکند و گزارشی به ما برسد که راننده ای چنین تخلفی را انجام داده است حتما با مالک اتوبوس و شرکتی که اتوبوس را تحت پوشش قرار داده است برخورد خواهد شد. این موارد به کمیته انضباطی برده می شود. معنا ندارد که اتوبوسی کولر داشته باشد و آن را از مردم دریغ کند.

وی بیان کرد: اگر مردم چنین اتفاقی را مشاهده کردند باید شماره پلاک و مشخصات زمانی و مکانی آن را فورا گزارش کنند تا با متخلف برخورد بشود چون قابل چشم پوشی نیست.

انتهای پیام/

۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 38365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =