هر کیلو دام زنده به قیمت ۱۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود/ حضور قابل توجه شهروندان در مراکز از روز گذشته

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران قیمت عرضه هر کیلوگرم دام زنده در مراکز شهرداری پایتخت را ۱۸۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه دام با قیمت بالاتر تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری در حاشیه بازدید از مرکز عرضه بهداشتی دام در منطقه پنج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷ نقطه از طرف شهردای تدارک دیده شده که سه نقطه ثابت و ۱۴ نقطه نیز موقت بوده است.

وی افزود: در بازدیدی که داشتیم شاهد این بودیم که غرفه‌بندی مناسبی توسط نیروی‌های ما و با حضور دامپزشکان انجام شده است.

نظری تاکید کرد: استقبال مردم از روز گذشته آغاز شد و در بازدید دیروز دیدیم که مردم در صف‌ خرید حاضر بودند و امروز نیز استقبال خوبی صورت گرفت.

وی اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم دام زنده ۱۸۵ هزار تومان است و عرضه بالاتر از این قیمت تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: تا دیروز نگرانی داشتیم که تعداد غرفه ها و میزان عرضه دام کافی نباشد اما در بازدیدهایی که داشتیم نگرانی‌ها برطرف شد و خوشبختانه روند خوبی را در تامین و عرضه شاهد بودیم.

تقدیر بازرس کل امور وزارت کشور از شهرداری تهران برای راه‌اندازی مراکز عرضه بهداشتی دام 

محمودرضا مهرورز بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: ما در بازدید خود از مراکز از روند عرضه بهداشتی دام بازرسی به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: از همکاران شهرداری تقدیر می‌کنیم که شرایط مناسبی را برای عرضه بهداشتی دام فراهم کردند و مردم نیز استقبال خوبی به عمل آوردند.

مهرورز با اشاره به رعایت قیمت مصوب در عرضه دام، تصریح کرد: علاوه بر قیمت دارا بودن استانداردهای لازم در عرضه دام نیز مدنظر بوده است.

لطف‌اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز گفت: خوشبختانه عرضه دام به صورت منظم و با رعایت تمام نکات بهداشتی و استقبال بالای مردم در حال انجام است و نیروهای ما با تمام توان در خدمت شهروندان بودند.
در ادامه مدیر امور عشایر استان تهران گفت: ۱۰ هزار راس دام در استان از سوی امور عشایر در کنار دو هزار راس دام پشتیبان پیش‌بینی شده بود.

استقبال شهروندان از مراکز عرضه دام 

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار نیز در جمع خبرنگاران در خصوص قیمت دام گفت: قیمت در جایگاه‌های ثابت ۱۷۹ هزار تومان‌ بود اما در جلسه‌ای که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، معاونت بازرگانی این وزارت‌خانه پیشنهاد ۱۸۵ هزار تومان را دادند و گفتند تامین برای ما اهمیت بیشتری دارد.

وی همچنین تصریح کرد: از ۲۴ هزار راس دام،۹ هزار راس دام از سوی وزارت کشاورزی، سه هزار راس دام از سوی سازمان میادین و ۱۰ هزار راس دام نیز توسط امور عشایر استان تامین شده است.

فصاحت، قیمت هر کیلوگرم دام زنده در سال قبل را ۸۵ هزار تومان عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی این بود که با توجه به کاهش قدرت خرید و افزایش دو برابری قیمت، استقبال کمتری را شاهد باشیم و ۱۲ هزار راس دام بیشتر به فروش نرسد اما استقبال خوبی صورت گرفت.

انتهای پیام/

۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 38626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =