بعد از ۱۰ سال محور سی‌تیر بازطراحی می‌شود/ افزایش ۲۰ تایی بازارهای محلی با هدف ساماندهی دستفروشان

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به بازطراحی محور سی‌تیر گفت: محور سی تیر با توجه به الزامات زیست محیطی و منظر شهری و همخوانی این محور با بافت تاریخی پیرامونی‌اش بازطراحی می شود.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار شهر در مورد بازطراحی محور سی‌تیر گفت: این محور با در نظر گرفتن آیتم هایی همچون الزامات زیست محیطی و منظر شهری و همخوانی این محور با بافت تاریخی پیرامونی اش بعد از یک دهه بازطراحی می شود.

برپایی غرفه های عرضه کتاب در سی‌تیر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: تلفیق موضوعات فرهنگی و گردشگری در کنار عرضه مواد غذایی در طراحی جدید این محور در نظر گرفته خواهد شد. به طوری که رایزنی هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شده تا امکان برپایی غرفه های عرضه کتاب هم در این محور ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به تفکیک غرفه ها در طراحی جدید این محور ادامه داد: تفکیک غرفه های عرضه مواد غذایی از غرفه های صنایع گردشگری از جمله اقدامات طراحی جدید است از دیگر نکات مورد توجه در باز پیرایی این محور بحث انشعابات مثل آب، برق و فاضلاب در طرح جدید سی تیر است.

در طراحی جدید سی‌تیر فضای بی‌دفاع وجود ندارد

سعید بیگی خاطرنشان کرد:در طراحی جدید به شکلی برنامه ریزی شده که در حاشیه و فضای پشتی غرفه ها فضای بی دفاع شهری ایجاد نشود. همزمان با طراحی های انجام شده کارشناسان رسمی دادگستری هم مدل های مالی جدید را تایید کرده اند تا آگهی مزایده غرفه ها در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شود.

نگهداشت محور سی‌تیر مستمر خواهد بود

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ادامه داد: در بحث نگهداشت این محور هم  با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۲ و پیمانکاران این محور اقداماتی در حال انجام است که این اقدامات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

بازارهای محلی دستفروشان به ۵۷ بازار افزایش پیدا کرد 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در مورد اقدامات انجام شده جهت ساماندهی دستفروشان هم اظهار کرد: افزایش بازارهای محلی از ٣۶ بازار به ۵٧ بازار و به تبع آن ایجاد بیش از ٨ هزار غرفه جهت ساماندهی حدود  ۶۵٠٠ دستفروش در سطح ١٨ منطقه تهران انجام شده است.

وی افزود: ایجاد ٣٠ نمایشگاه فصلی، مناسبتی، تخصصی و... در ٢٠ ماهه اخیر با هدف کاهش مراجعات به دستفروشان و ساماندهی معابر، از دیگر اقدامات برای ساماندهی دستفروشان است. 

بیگی با اشاره به ساماندهی در محل دستفروشان ادامه داد: انجام طرح ساماندهی در محل دستفروشان برای اولین بار در محورهای ولیعصر(عج)، هفت تیر، تهرانسر و حجر بن عدی در ایام پایانی سال گذشته به منظور کاهش ترافیک، عدم انسداد معابر و تسهیل در رفت وآمد شهروندان انجام شد. 

وی با پرداختن به انجام بازدیدهای مستمر میدانی مشترک با مناطق خاطرنشان کرد: ٩٠ محور دارای دستفروش شناسایی شده است.

انتهای پیام/



۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 38710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =