اصلاح شبکه بزرگراهی در بزرگراه آیت‌اله سعیدی و یادگار امام (ره)

اعضای کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در قالب دومین دوره بازدیدهای میدانی طرح رصد، امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه به بررسی میدانی نتایج پروژه‌های توسعه محلی منطقه ۹ در سال ۱۴۰۱ و کنترل پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محلی این منطقه در سال ۱۴۰۲ پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دومین دوره نظارت میدانی طرح رصد یکی از مهم‌ترین مطالبات اهالی منطقه ۹ را حل معضل ترافیکی در میدان فتح دانست و گفت: احداث امتداد غربی بزرگراه یادگار امام (ره) از کلان پروژه‌های شهری است که ضمن تکمیل سیکل بزرگراهی جنوب غربی تهران، معضلات ترافیکی این محدوده را تا حدود زیادی مرتفع خواهد کرد. با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر تهران و همت شهرداری منطقه، هم‌زمان با این پروژه، موضوع توسعه و بهسازی بزرگراه آیت‌اللـه سعیدی نیز آغاز شده و در بخش اول عملیات تعریض در حدفاصل خیابان نوری نیارکی تا خیابان دستغیب با انجام عملیات عمرانی راه‌سازی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع، به پایان رسیده که موجب روان‌سازی ترافیک و رضایت شهروندان شده است.

احداث و بهسازی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان‌های دستغیب و هاشمی

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرسودگی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه ۹ و معضلات زیست‌محیطی ناشی از آن برای شهروندان، ترمیم و تکمیل این شبکه را از مطالبات جدی اهالی منطقه ۹ خواند و افزود: بر اساس مصوبات طرح رصد یک و در قالب پروژه‌های توسعه محلی، در خیابان دستغیب (شرق) عملیات نقب، لوله‌گذاری، بتن‌ریزی و نصب دریچه به طول ۴۰۰ متر و در خیابان هاشمی (شرق) نهر موجود به طول ۱۴۰۰ متر بهسازی، سرپوشیده و تبدیل به کانیو شده که موجب اصلاح شیب بندی و رفع بوی نامطبوع در این محله‌ها شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اصلاح شبکه آبرسانی فضای سبز در سطح شهر تهران جهت جلوگیری از هدررفت منابع آب گفت: در منطقه ۹ براساس مصوبات طرح رصد یک، شبکه آبرسانی به طول ۱۹ هزار متر طراحی، حفاری، لوله‌گذاری و تکمیل شده است. همچنین در بوستان شادی مخزن بتنی هزار مترمربعی ذخیره آب با عملیات عمرانی شامل سه هزار مترمکعب خاک‌برداری و اجرای بتن مگرفنداسیون و دیواره به حجم ۵۰۰ مترمکعب، در حال احداث است.

بازپیرایی منظر شهری و رفع فضاهای بی‌دفاع شهری در ۳ بوستان و بیش از ۱۵ معبر شهری

مظفر، بازپیرایی، بهسازی، ایمن‌سازی و نوسازی اماکن عمومی شهری و رفع اماکن بی‌دفاع شهری را از اولویت‌های مدنظر شهروندان در منطقه ۹ خواند و ادامه داد: از محل اعتبارات پروژه‌های توسعه محلی، شهرداری موظف شد در بوستان‌های آزادی، کوکب و لادن نسبت به تهیه و نصب پایه چراغ و برج نوری و خاکریزی و اصلاح معابر اقدام کند که با نصب ۵۰ پایه چراغ و ۲۰۰ مشعل پروژکتور موجب ساماندهی فضای بی‌دفاع شهری و در نتیجه افزایش سطح ایمنی و امنیت شهروندان در این بوستان‌ها شد. همچنین در بیش از ۱۵ معبر شهری و بوستان محلی با حجم عملیات ۱۵ هزار و ۱۴۰ مترمربع ضمن بازپیرایی و رفع فضای بی‌دفاع شهری نسبت به جداره‌سازی و اجرای نقاشی دیواری و گرافیک محیطی، منظر شهری زیباتری در ‌زیست بوم شهروندان ایجاد شد.

بازسازی سرای محله استاد معین و اصلاح وضعیت ۶۴ چشمه سرویس بهداشتی عمومی سطح منطقه

وی در خصوص سرای محله استاد معین نیز گفت: اهالی محل از وضعیت این سرا و فرسودگی آن ناراضی بودند و مطالبه داشتند که این مجموعه بازسازی و ایمن‌سازی شود؛ لذا از محل اعتبارات توسعه محلی در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال و در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص یافت که امروز در بازدید میدانی شاهد بازسازی کامل این مجموعه به مساحت ۴۰۰ مترمربع فضای اداری و آموزشی، ۲۵۰ مترمربع اجرای نما، ۳۰۰ مترمربع سنگ‌کاری کف و بدنه و رنگ‌آمیزی کامل مجموعه بودیم.

عضو پارلمان شهری یکی از شکایت شهروندان را از وضعیت سرویس‌های بهداشتی عمومی اعلام کرد که در سال گذشته اعتبارات لازم آن در پروژه‌های توسعه محلی منطقه ۹ از سوی شورا اعمال شد و افزود: ۳۸ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان المهدی (عج)، معلم، کوثر و جانبازان، ۱۳ چشمه در معابر عمومی و پایانه‌ها و ۷ چشمه در مراکز خدمات شهری مرمت و ۶ چشمه نیز ویژه معلولین مناسب‌سازی شده است.

انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: 38847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =