بهره‌برداری از مجموعه ورزشی سهند در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ گفت: مجموعه ورزشی سهند خاستگاه بسیاری از پیشکسوتان فوتبال بوده و میراث محله خزانه محسوب می‌شود و نونواری زمین فوتبال این مجموعه یکی از دغدغه‌های جدی فوتبال‌دوستان اهالی این محله بود که پس از ۵ سال تعطیلی، مجددا فعالیت خود را آغاز کرد.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه قطعا پیشرفت و توسعه در هر جامعه ای در گرو سلامتی آن جامعه است و بدون شک سلامت جسمی مقدمه ای برای سلامت روحی و روانی است و سلامت جسم در گرو ورزش است، اظهار کرد: گسترش ورزش همچنین مانع بروز بسیاری از بزه های اجتماعی، بیماری های جسمی و روحی و رفتاری که مبتلا به جامعه است می شود.

وی با اشاره به اینکه  ورزش محلات می تواند باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی شود، افزود: برای شناسایی استعدادهای ورزشی در محلات به ویژه محلات کم برخوردار باید برنامه ریزی شود و موضوع هویت بخشی به محلات امری مهم در این زمینه است.

وی ادامه داد: هویت بخشی به محلات و پرورش استعدادهای ورزشی گنجینه مهمی برای منطقه محسوب می شود و امیدواریم هر روز شاهد گسترش موضوع ورزش به ویژه ورزش همگانی در سطح محلات ۹ گانه منطقه باشیم.

روحانی عنوان کرد: مجموعه سهند واقع در ناحیه ۳ خیابان شهید همدانی، خیابان فیروز آبادی با مساحت ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع با زمین فوتبالی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع آماده بهره‌برداری شده است.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: از فضاهای موجود در این مجموعه می توان به دو رختکن مجزا با سرویس های بهداشتی و دوش های مورد نیاز و اتاق های داور و مربی به مساحت ۲۰۰ متر مربع، سالن های بدنسازی ، کشتی به مساحت ۴۵۰ متر مربع، سکوی تماشاچیان واقع در ضلع غرب مجموعه با ظرفیت یکهزار نفر، نگهبانی و اتاق مدیریت به مساحت ۸۰ متر مربع، زمین فوتبال چمن مصنوعی به مساحت ۶ هزار متر مربع و پیست دو و میدانی پیرامون زمین فوتبال به مساحت ۴۵۰ متر مربع  اشاره کرد.

بهره‌برداری از مجموعه ورزشی سهند در منطقه ۱۶

وی اضافه کرد: بازسازی مجموعه طی دو قرارداد جداگانه، یک فقره قرارداد مرمت و بازسازی ابنیه و یک فقره قرارداد تعویض چمن مصنوعی در دستور کار معاونت فنی و عمران قرار گرفت و به مرحله بهره برداری رسیده و عملیات روکش آسفالت در محوطه مجموعه به مساحت سه هزار و ۱۰۰ متر مربع با ۴۰۵ تن آسفالت انجام شده است.

روحانی در پایان در خصوص برنامه های آتی مجموعه ورزشی سهند خاطرنشان کرد: از آنجا که این زمین ورزشی یکی از مهمترین زمین های فوتبال در جنوب شهر تهران است، مکان مناسبی برای پرورش استعدادهای فوتبال در محلات جنوبی پایتخت است، به همین منظور مدیریت ورزشی منطقه از این ظرفیت برای پرورش استعدادهای فوتبال دوستان از رده نونهالان تا بزرگسالان بهره مند می شود. 

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 38962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =