اجرای کاشیکاری "ولایت" و نصب المان حجمی "غدیر"در منطقه ۱۵

هادی صدیقی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: با اجرای دو کاشیکاری "ولایت"، نصب المان حجمی "غدیر" و دیگر اقداماتی که در زیبایی منظر شهری انجام شد؛ باب الرضای تهران به استقبال عید سعید غدیر خم رفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، صدیق در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و سالروز اثبات امامت امیرالمومنین علی (ع) افزود: کاشیکاری های "ولایت" با نقش متن "وِلایت عَلی‌ابن ابیطالب حِصنی، فَمن دَخلَ حِصنی، اَمنَ مِن عَذابی" که حدیثی از امام رضا(ع) با موضوع ولایت علی بن ابیطالب(ع) است در ابعاد ۱۳ متر در ۳ متر در دو نقطه از بزرگراه امام علی (ع) شامل مسیر شمال به جنوب؛ بعد از پل شهدای استان مرکزی(اتابک) و جنوب به شمال؛ بعد از پل شهدای استان یزد(بعثت) توسط سازمان زیباسازی شهر تهران و همکاری منطقه اجرا شده است.  

به گفته وی؛ این کاشیکاری به صورت قطعات کاشی هفت رنگ و دست ساز، با خطاطی مجتبی صادقی و هنرمندی حمیدرضا کشاورز در بزرگراه امام علی(ع) محدوده منطقه اجرا و در آستانه عید غدیر رونمایی شد.  

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده در آستانه این عید بزرگ شیعیان اشاره کرد و افزود: در این راستا المان حجمی با موضوع غدیر در مقابل منطقه نصب و تعداد ۶ تخته ابرپرچم سبز رنگ مزین به نام امیرالمومنین (ع) به ابعاد ۹ متر در ۱۶ متر بر روی پایه پرچم های بلند سطح منطقه و دو تخته نماپرچم نیز بر روی ساختمان های منطقه و پارکینگ طبقاتی بزرگراه امام علی (ع) نصب شد.  

صدیقی یادآور شد: با هدف هویت بخشی و آذین بندی سیمای بصری شهر همچنین ۴۰ تخته بنر پرتابلی با موضوع غدیر، ۱۷۰ تخته پرچم ۴ در ۱ بر روی پایه پرچم های کوتاه نصب شده است. نصب ۷۰۰۰ متر طول ریسه پرچمی و ۵۰۰۰ مترطول ریسه نوری نیز زینت بخش معابر و میادین منطقه در این عید بزرگ است.

انتهای پیام/

۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 38988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =