نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با کارکنان معاونت اجتماعی منطقه ۹

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه ۹، طی نشست هم‌اندیشی که با حضور کارکنان ادارات معاونت اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، به بررسی مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست  هم اندیشی این کمیسیون با کارکنان معاونت اجتماعی منطقه ۹ اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست ها در مناطق ۲۲گانه این است که با ترسیم وضع موجود بافت اجتماعی و فرهنگی منطقه توسط همکاران شاغل در این حوزه، اثرگذاری مصوبات شورا در حیطه اجرا را بررسی کنیم تا در صورت نقصان به دنبال ارائه راهکار برای همسویی بیشتر باشیم.

وی افزود: در حوزه اجتماعی و فرهنگی، به بازنگری در ماموریت های تعریف شده برای سازمان ها و نهادها نیاز داریم که در دستور کار شورا نیز قرار دارد. در شورای ششم نگاه و توجه ویژه ای به بانوان بوده که این مهم با تخصیص اعتبار ۱۲۰میلیاردی به حوزه بانوان صورت پذیرفته است. اما اینکه فعالیت ها و اقدامات شهرداری تهران تا چه اندازه در تحقق این ماموریت موفق بوده به رویکرد مدیریت شهری بر می گردد.

در ادامه سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ظرفیت شهرداری تهران در حوزه منابع انسانی بیان کرد: منابع انسانی در هر حوزه ای نقشی کلیدی داردکه جزء سرمایه های آن واحد محسوب می شود. در حوزه اجتماعی و فرهنگی با توجه به تغییرات و چالش های اخیر نیازمند آن هستیم که شاغلین این حوزه از دانش تخصصی کافی برخوردار باشند.

علوی عنوان کرد: امور اجتماعی و فرهنگی به دلیل گستردگی و تنوع مباحث نیازمند آن است که در پست های مدیریتی شاهد افرادی با تجربه گری در ابعاد مختلف موضوعات فرهنگی و اجتماعی باشیم. از مدیران ارشد شهری انتظار می رود که این مهم را در انتصابات لحاظ کنند.

وی یادآور شد: با اطلاع رسانی به موقع و برنامه ریزی های مشارکتی در حوزه اجتماعی و فرهنگی در سطح پایتخت می توانیم بستر حضور شهروندان در عرصه سیاست گذاری و اجرا را فراهم کنیم.

در ادامه این نشست سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ نیز ضمن حائز اهمیت خواندن حضور اعضای کمیسیون های تخصصی در سطح مناطق و دیدار چهره به چهره با کارمندان شهرداری برای مطرح شدن چالش های حوزه اجرا، خاطرنشان کرد: دستور العمل هایی که به مناطق ۲۲گانه ابلاغ می شوند عمدتا نگاهی به ظرفیت های محلی ندارند همین موضوع کاهش خلاقیت و قدرت اجرا را به دنبال دارد. حال آنکه امور اجتماعی و فرهنگی به فراخور موضوعات اجتماع محور آن باید برخاسته از نیازهای محلی و پاسخ گوی سلایق مختلف شهروندان باشد.امیدواریم با در نظر گرفتن تفاوت های بین مناطق شاهد کارآمدی بیشتری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 39526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =