استمرار طرح پاکسازی حریم تئاترشهر مطالبه جدی هنرمندان از مدیریت شهری

جمعی از هنرمندان با دعوت از مدیران شهری و گردهمایی، ضمن تقدیر از مسئولان شهر خواستار استمرار طرح پاکسازی محوطه تئاترشهر از دستفروشان تشکیل حریم برای این مجموعه هنری شدند. .

به گزارش خبرنگار شهر، در حالی که چندی پیش اطلاعیه ای از مدیریت مجموعه تئاتر شهر مبنی بر گردهمایی هنرمندان در راستای صیانت از این مجموعه هنری و مطالبه گری از مدیریت شهری در استمرار طرح پاکسازی منتشر شده بود، گردهمایی در روز یکشنبه مورخ ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ ابتدا در دفتر مدیر تئاتر شهر برگزار شد و مدیر خانه تئاتر؛ مدیر مجموعه تئاتر شهر؛ بازیگران و چهره های هنری مانند ایرج راد، قطب الدین صادقی، هادی حجازی فر، سید جواد طاهری، امیر دژاکام و دیگر هنرمندان به گفت و گو درخصوص دغدغه هایشان برای مجموعه تئاتر شهر پرداختند. در این تجمع سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل شرکت شهربان و معبربان، شهردار منطقه۱۱ و جمعی از مدیران شهری نیز حضور یافتند و با هنرمندان گفت و گو کردند.

هویت فرهنگی و هنری شهر؛ دغدغه مدیریت شهری است

طی این تجمع سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ عنوان کرد: هنر دغدغه ما است و مدیریت شهری ثابت کرده برای هویت فرهنگی و هنری شهر هزینه می کند و پای کار است و دغدغه دارد . ما مجری طرح پاکسازی هستیم و وظیفه مان را انجام می دهیم و پای کار مردم خواهیم بود ولی از هنرمندان تقاضای پشتیبانی معنوی و تبیین داریم که عده ای با انتشار مطالب نادرست این تلاش را زیر سوال نبرند. نه تنها تئاتر شهر بلکه بوستان دانشجو برای ما دغدغه است چراکه اینجا مرکز شهر است و ما اجازه نمی دهیم آسیب های اجتماعی و خودخواهی در سد معبر منجر به آزار و اذیت عابرین و کسبه و هنرمندان شود.

وی افزود: بخش مهمی از هویت تهران در محدوده اطراف تئاتر شهر تعریف می شود و این مجموعه، نقطه ای استراتژیک است و بنای آن نزد همه مردم به عنوان بخشی از هویت تهران شناخته می شود.  یکی از شعارهای اصلی شهرداری ، احیای هویتهای شهری است و پاکسازی پارک دانشجو هم در همین راستا بود تا این محوطه به عنوان یک پاتوق فرهنگی شناخته شود. برای استمرار این اقدام نیازمند حمایت معنوی هنرمندان و مردم هستیم. برنامه ما انجام فعالیتهای فرهنگی به جای این ناهنجاری‌هاست تا در این بوستان شاهد فضایی امن باشیم اما شهرداری به تنهایی نمی تواند این اقدام را استمرار دهد و نیازمند حمایت معنوی هنرمندان است. 

پاکسازی حریم تئاتر شهر؛ مطالبه جدی هنرمندان از مدیریت شهری

پاکسازی تئاتر شهر از دستفروشان مطالبه هنرمندان، مطبوعات و مردم بود

علیرضا نادعلی، سخنگو و عضو شورای شهر تهران ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی رییس شورای شهر در طرح ساماندهی حریم تئاتر شهر گفت: پاکسازی تئاتر شهر مطالبه هنرمندان و مطبوعات و مردم بود. متاسفانه دیدن آسیبهای اجتماعی در پرترددترین نقطه شهر دیگر عادی شده است. در این شرایط تلاش کردیم که به طور همزمان چند بحث را جلو ببریم؛ جمع آوری دستفروشها یک سوی ماجرا بود و بخشی دیگر به زورگیران و بزهکاری ها مربوط می شد.

وی عنوان کرد: از آنجاکه ریشه‌کن کردن این مشکلات سخت است، همه در برابر آن مقاومت می کنند. البته آقای چمران، رییس شورای شهر خیلی کمک کرد و ما هم کوتاهی نکردیم. در این محدوده شاهد حضور کسانی هستیم که ناهنجاریهای جنسی دارند و البته که حق زیست دارند ولی تلاش می کنیم در اطراف تئاتر شهر حضور نداشته نباشند بلکه در جای دیگری مستقر شوند. 

نادعلی ادامه داد: این طرح با سازمان زیباسازی مطرح شد و دوستان تئاتر شهر هم طرحی دیگر ارایه کردند. برای ما فرقی ندارد کدام طرح اجرایی شود بلکه مهم، سلامت محیط مجموعه است. با برخی برنامه ها مانند اجرای نمایش های خیابانی، باید فضای بیرونی تئاتر شهر را پر کنیم چون نمی توان اینجا را خالی گذاشت زیرا به سرعت جایگزین پیدا می شود. امید بیهوده هم ندهیم که برای همه دستفروش‌ها جا پیدا می کنیم زیرا این همه زمین نداریم. امیدواریم با همراهی هنرمندان، پاکسازی تئاتر شهر را رسمیت بدهیم تا همکاران ما دلگرم شوند که در این ماجرا تنها نیستند.

تقدیر هنرمندان از اقدام به موقع شهرداری

قطب الدین صادقی از هنرمندان تئاتر هم در جمع مدیران شهری گفت: من پیش از این به موضوع آسیب های اجتماعی اطراف تئاتر شهر گله کرده بودم اما شبکه های معاند به من حمله کردند . هرچیزی جایی دارد، نمی‌شود که در حریم تئاتر این همه آسیب اجتماعی باشد، مگر هنرمندان برای اجرای هنر به بازار می‌روند که دستفروش ها در حریم هنر حضور دارند؟ حریم هنر مظلوم واقع شده و ما از شهرداری و مسئولان ممنون هستیم که این بار جدی به موضوع ورود کردند .

پاکسازی حریم تئاتر شهر؛ مطالبه جدی هنرمندان از مدیریت شهری

امیر دژاکام از پیشکسوتان هنر و تئاتر نیز بیان کرد: تماشاچی هنر و تئاتر مالیات می‌دهد که شهرداری وظیفه اش را درست اجرا کند. ما واقعا قدردان این همت شورای شهر و شهرداری هستیم اما الزام کار استمرار است. این آسیب ها چند سال است که رفع نشده و برای کسی مهم نبوده است. برای ما ارزشمند است که شهرداری دغدغه دارد .

هادی حجازی فر بازیگر و کارگردان نیز در این اجتماع خاطرنشان کرد: من با تئاتر عاشق شدم و زندگی ام را مدیون تئاتر هستم . در جشنواره عروسکی نگران بودیم که نکند آسیب های اطراف تئاتر شهر مردم را  اذیت کند. این که شروع کردید و اینجا را سامان دادید برای ما بسیار ارزشمند است و ما مطالبه استمرار طرح را داریم.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 39625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =