ورود بیش از هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از ورود ۱۴۶۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سید جعفر تشکری‌هاشمی در بازدید از پروژه های منطقه ۱۰، خواستار تسریع در تصویب طرح‌های ترافیکی و پیگیری تکمیل برخی از پروژه های اجرایی نیمه تمام در این منطقه شد.

وی با اشاره به احصاء ۴۴ مورد در جلسه شورایاران گفت: از مجموع این ۴۴ مورد، حدود ۲۰ مورد تعیین‌تکلیف شده است و مابقی موارد هم با جدیت پیگیری می‌شود.

تشکری‌هاشمی بیان کرد: به دلیل بافت قدیمی و تاریخی منطقه بسیاری از محلات تبدیل به بافت فرسوده شده‌اند و با رویکردهای میکروسکوپی هم نمی‌توان مشکلات آن را رفع کرد و باید نگاه وسیع‌تری به منطقه به‌ویژه بافت فرسوده داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه در دوره قبل امتیازات و سیستم تشویقی که برای بافت‌های فرسوده درنظر گرفته شده بود حذف شد و جذابیت ساخت بافت فرسوده از بین رفت و دوباره این موضوع در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و بخشی از این موضوعات در صحن علنی شورا به تصویب رسید و پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم با اجرای سیاست‌های تشویقی از جمله اضافه طبقه و اجازه ساخت و ساز به پلاک های کم مساحت، این بافت فرسوده را به بافت نو و بادوام در مقابل حوادث طبیعی برسانیم.

وی تأکید کرد: مشاور ترافیکی منطقه با همکاری سازمان ترافیک شهرداری تهران حتما بازنگری کلی در شبکه معابر منطقه داشته باشند، شاید برخی از معابر سطح منطقه با تغییر جزئی در جهات ترافیکی و یا اصلاحات هندسی بهبود یابد.

افزایش ظرفیت پارکینگ‌های منطقه ۱۰ به ۳ هزار خودرو

تشکری‌هاشمی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده، ظرفیت پارکینگ‌های سطح منطقه به حدود ۳ هزار خودرو افزایش یابد که در بازدید امروز از پروژه‌های ترافیکی و حمل‌ونقل شاهد عملیات اجرایی دو پارکینگ بودیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: منطقه ۱۰، از نظر حمل‌ونقل عمومی وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایرمناطق شهرداری تهران دارد.

انعقاد قرارداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس

وی با اشاره به انعقاد قرارداد حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس بیان کرد: سازندگان این دستگاه‌های اتوبوس قول دادند که یک‌هزار و ۴۶۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به شهرداری تهران تحویل داده شود و نگاه شورای اسلامی شهر تهران به مناطق نیمه جنوبی شهر تهران و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران است که امیدواریم در بخش حمل‌ونقل این نوسازی ناوگان صورت گیرد.

تشکری‌هاشمی با تأکید بر اینکه مقرر شده این اتوبوس‌ها در اختیار مناطق کم‌برخوردار قرار گیرد، گفت: حتما تعدادی از این دستگاه‌های اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ۱۰ می‌شود، البته امکان تردد اتوبوس در برخی معابر این منطقه وجود ندارد و باید شبکه مینی‌بوس و خطوط تاکسیرانی در منطقه تقویت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احداث پارکینگ نیاز به تأمین اعتبار ندارد، گفت: ساخت پارکینگ طبقاتی از محل جریمه کسر پارکینگ تأمین می‌شود و امیدواریم احداث پارکینگ‌ها در این منطقه به سرعت عملیاتی شوند.

شورایاران از افراد معتمد محلات هستند

تشکری‌هاشمی با ابراز خرسندی از ارتباط خوب شهردار با شورایاران و استفاده از ظرفیت شورایاران برای حل مشکلات و تسلط خوب شهردار به منطقه بیان کرد: در بازدید امروز متوجه شدم اتفاقات خوبی در سطح منطقه در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه شورایاران از افراد معتمد محلات هستند، تصریح کرد: شورایاری‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای اداره شهر و انعکاس مشکلات شهروندان به شهرداران مناطق هستند که متأسفانه در سال‌های اخیر تفاوت سلایق برخی از شورایاران و نحوه پیگیری آنان، منجر به صدور رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت فعالیت شورایاری‌ها در سطح محلات شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران از طریق گفتگو با قوه‌قضائیه و مجلس شورای اسلامی، پیگیر بازگشت این ظرفیت شورایاری‌ها برای اداره شهر هستیم.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 39670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =