ویژه‌برنامه‌های محرم و اربعین شهرداری تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اعزام اردوی دانش‌آموزی به کربلای معلی به عنوان بخشی از برنامه‌های مدیریت شهری در اربعین خبر داد.

محمدامین توکلی زاده در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: در حال تکمیل برنامه های فرهنگی، اجتماعی ویژه ماه صفر و اربعین هستیم که ازجمله می توان به اعزام اردوی دانش آموزی به کربلای معلی و همچنین نصب سازه ای موسوم به کشتی نجات امام حسین(ع) در میدان آزادی توسط سازمان زیباسازی و اجرای ویژه برنامه هایی در این رابطه پرداخت.

توکلی زاده با اشاره به برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی اربعین در حاشیه این کشتی در میدان آزادی افزود: در نظر داریم تا امکانی برای حضور هیات های کودکان، نوجوانان و زنان را فراهم کنیم. در واقع تمام برنامه های فرهنگی و اجتماعی که با مضمون اربعین و ماه محرم در نظر گرفته ایم در این ایام رونمایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال در برنامه های ویژه محرم و اربعین رویکرد ویژه مدیریت شهری مبتنی بر حضور پر شور نوجوانان است، افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با آستان قدس رضوی قرار است تا دانش آموزان را در قالب اردوی دانش آموزی در ایام اربعین به کربلا ببریم.

معاون شهردار تهران یادآور شد: طبق توافقاتی که با دست اندرکاران برنامه اربعین و محرم انجام شده، در نظر داریم تا ویژه برنامه های مشترک و متنوعی با تاکید بر حضور نسل جوان در این برنامه ها برگزار شود که کلیت کامل آن به زودی اطلاع رسانی می شود.

توکلی زاده با اشاره به همکاری سازمان آموزش و پرورش در این زمینه ادامه داد: همچنین برنامه ریزی هایی درباره برپایی دسته های عزاداری نوجوانان دانش آموز ایرانی به همراه نوجوانان عراقی در کربلا انجام شده است.

وی با اشاره به برپایی خیمه بزرگ امام حسین(ع) در میدان هفت تیر توسط سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: برای دهه سوم محرم و دهه اول صفر نیز ویژه برنامه «محرم شهر» در برج آزادی برگزار می شود.

انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 40034

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =