همکاری شهردای تهران با مسئولین عراقی برای برپایی مراسم اربعین/ واریز ارز تامین واگن مترو به بانک ابلاغ شد

شهردار تهران گفت: اصل کار برپایی مراسم اربعین با مردم و مسئولین عراقی است اما ما هم در موضوعات مختلف در کنارشان هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص همکاری شهرداری تهران با عراق در خصوص برگزاری مراسم اربعین گفت: اربعین یک مراسم فراملی و اعتقادی است و اسباب به هم پیوستگی ملت‌ها شده است و مسیر ظهور را هموار می‌کند.

وی ادامه داد: برای این موضوع ما هر سال تفاهم‌هایی داریم که ما به ازای این تفاهمات ضرورت دارد که هر سال موضوعاتی پیگیری شود تا تسهیلات ایجاد بشود؛ چون چندین میلیون زائر راهی عراق می‌شوند و برای این چندین میلیون زائر باید تسهیلات ایجاد بشود.

زاکانی با بیان اینکه اصل کار برپایی مراسم اربعین با مردم و مسئولین عراقی است، اظهار کرد: اما ما هم در موضوعات مختلف در کنارشان هستیم. ایمنی، سلامت، حمل و نقل و خدمات جزو موضوعاتی هستند که در مورد آن با مسئولین عراقی گفتگو کردیم و تفاهمات خوبی شکل گرفت.

شهردار تهران افزود: امیدواریم بشود در مورد مشکلات حمل و نقلی باری از دوش زوار برداریم. بخشی دیگری از این دیدار ناظر به اسکان و خدمات دیگر بود تا بتوان تسهیلات ایجاد کرد. همچنین در داخل کشور متصدی اصلی برگزاری مراسم اربعین وزارت کشور است که ستاد مستقلی دارد و ما هم جزئی از آن ستاد هستیم. بنابراین کل سیاست‌ها و جهت دهی ها را وزرات کشور دنبال می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: به لطف الهی ارز تامین واگن مترو تمام شد و الان به بانک ابلاغ شده که واریز بشود. محل آن از جایی است که خود دولت تنظیم کرده است.

انتهای پیام/

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 39790

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =