نام ایستگاه «ارم سبز» تغییر نکرده است/ علامه جعفری ایستگاه انتهایی خط ۴ است

پیرو انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی با موضوع تغییر نام ایستگاه ارم سبز، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، با توجه به افتتاح ایستگاه علامه جعفری و تغییر ایستگاه پایانی، تابلوهای مسیریابی در خط ۴ مترو از ارم سبز به علامه جعفری تغییر کردند. در تمام خطوط مترو به منظور انتخاب سکوی درست نام ایستگاه پایانی در تابلو های مسیریابی ذکر می‌شود که طبیعتاً پس از افتتاح ایستگاه علامه جعفری در انتهای غربی خط ۴ باید نام درج شده در تابلوهای راهنمای مسیر از ارم سبز به علامه جعفری تغییر می‌کرد.
ایستگاه علامه جعفری در حال حاضر آخرین ایستگاه فعال بخش غربی خط ۴ متروی تهران است. البته قرار است که بخش غربی خط ۴ با بهره‌برداری از ایستگاه‌های آیت‌الله کاشانی و چهارباغ گسترش پیدا کند با این وجود فعلاً آخرین ایستگاه این خط در بخش غربی، ایستگاه علامه جعفری است و این تغییر نام در تابلوهای مسیریابی به معنای نام‌گذاری ایستگاه ارم سبز به نام علامه جعفری نیست.
گزارش کذبی در یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان در مورد تغییر نام خط ۴ به نام علامه جعفری منتشر شد این در حالی است این روندی رایج برای مسیریابی در مترو های جهان است و گزارش چنین چیزی از اساس اشتباه و زاییده تخیلات است.

انتهای پیام/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 40450

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =