همراه‌سرای "پناه" در منطقه ۶ به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ۶ از افتتاح پروژه‌ای بزرگ در شصت و ششمین رویداد امید و افتخار خبر داد.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: بهره برداری از پروژه همراه سرای پناه که یکی دیگر از پروژه های اجتماعی و خدمت رسان منطقه محسوب می شود قرار است در شصت و ششمین شنبه امید و افتخار افتتاح شود.

وی افزود: استقرار بیمارستان های بزرگ کشور در این منطقه، روزانه ما را با تعداد زیادی از مراجعات از شهرهای مختلف روبرو می کند که گاهاً همراه این بیماران به دلیل مشکلات مالی مجبور به اسکان در مجاورت این بیمارستان ها می شوند.

همراه‌سرای "پناه" در منطقه ۶ به بهره‌برداری می‌رسد

روحانی ادامه داد: توسعه همراه سراها در سطح منطقه می تواند کمک شایانی برای مدیریت این موضوع کند تا همراه بیماران نیازمند نیز دغدغه ای به جز رسیدگی به حال بیمار خود نداشته باشند.

به گفته شهردار منطقه ۶؛ همراه سرای پناه در ۴ طبقه و ۳۰ واحد به مساحت دو هزار و ۳۰۰ متر مربع است که ظرفیت اسکان ۱۱۰ نفر را دارد و بخشی از هزینه ساخت نیز توسط خیرین تامین شده است. قطعاً این امر در کاهش اسکان در مجاورت بیمارستان ها که موجب نارضایتی شهروندان نیز بود تاثیرگذار خواهد بود.

وی ماموریت اصلی همراه سراها را فراهم آوردن شرایط مناسب اقامتی برای همراه بیماران عنوان کرد و یادآور شد: این فضاها برای همراه بیماران در طی دوران درمان در نظر گرفته شده و امکانات ارائه شده در این مرکز به صورت رایگان در اختیار همراهان قرار داده می شود.

همراه‌سرای "پناه" در منطقه ۶ به بهره‌برداری می‌رسد

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: در سطح منطقه ۶ حدود ۳۵ بیمارستان، مرکز درمانی، کلینیک و مطب وجود دارد که بیمارستان امام خمینی (ره)، شریعتی و فیروزگر از جمله بیمارستان های فرا منطقه ای هستند و بیماران سراسر کشور به آنها مراجعه می کنند. قطعاً توسعه همراه سراها در سطح منطقه می تواند در مدیریت و رفع معضل چادر خوابی در اطراف این بیمارستان ها تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 40497

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =