توجه تؤامان به تحول نرم‌افزاری و کالبدی شهر در برنامه‌های شهرداری پایتخت/ آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی شهرداری برگزار شد

شهردار تهران با تاکید بر اینکه پیشبرد پروژه‌های کلانِ شهری نیاز به پیگیری جدی‌تری نسبت به گذشته دارد، گفت: در داخل حوزه ریاست، مجموعه‌ای را با این هدف ایجاد کردیم که علاوه بر کلان‌پروژه‌ها، پروژه‌های مرتبط با مناطق را هم پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، نخستین جلسه شورای مدیران شهرداری تهران پس از ابلاغ احکام جدید، سوم مرداد ماه ۱۴۰۲ باحضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، معاونان، مدیران و شهرداران مناطق ۲۲گانه پایتخت برگزار شد.

شهردار تهران در سخنانی با بیان آنکه دور جدید مدیریت شهری، تهران را یک «کُل به‌هم پیوسته» می‌داند، بیان داشت: هم باید به هویت کالبدی شهر توجه ویژه‌ای داشت و هم در رابطه با بُعد نرم‌افزاری آن لازم است برنامه‌ریزی کرد. به ‌همین جهت ما در برنامه‌ خود در عین توجه به «تحول نرم‌افزاری شهر»، «تحول کالبدی» را نیز مورد توجه قرار دادیم. 

زاکانی افزود: در تحول کالبدی به دنبال نوسازی بافت فرسوده و حفظ هویت ایرانی-اسلامی تهران هستیم. در تحول روحی و نرم‌افزاری نیز هدف ما رسیدن به «شهروند الگو» در کلانشهر تهران است. تحول در حوزه فناوری نیز آخرین بخش برنامه ماست؛ مطابق این برنامه در تلاش هستیم برای شهر یک هویت فناورانه ایجاد کنیم و در کمترین زمان بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پیشبرد پروژه‌های کلانِ شهری نیاز به پیگیریِ جدی‌تری نسبت به گذشته دارد، گفت: به همین جهت در داخل حوزه ریاست مجموعه‌ای را با این هدف ایجاد کردیم که مسئولیت آن برعهده آقای داود گودرزی است. در این مجموعه علاوه بر کلان‌پروژه‌های شهری، پروژه‌های مرتبط با مناطق نیز پیگیری می‌شود.

شهردار تهران در پایان پیرامون تغییرات صورت‌گرفته در مدیریت سازمان بازرسی، تصریح کرد: از عملکرد و تلاش‌های جهادگونه آقای گودرزی در سازمان بازرسی شهرداری تهران سپاسگزارم. این سازمان قرار است در ادامه حرکت رو به جلو، دچار تحول زیرساختی شود. در خلال این تحول زیرساختی باید فرایندها به‌ صورت سیستمی رصد شده و از این طریق جلوی هرگونه فساد گرفته شود.

گفتنی است در پایان این نشست آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران صورت گرفت. 

انتهای پیام/

۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 40515

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =