عرضه گسترده لیموترش، گوجه‌فرنگی و پیاز در میادین

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از فراهم آمدن امکان عرضه ۳ محصول لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز به قیمت مصوب در میادین ۳۰۰گانه پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ ایوب فصاحت گفت: امکان عرضه ۳ محصول لیموترش، گوجه فرنگی و پیاز به قیمت مصوب در میادین ۳۰۰ گانه شهر تهران  فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به مشکل مقطعی که در عرضه و تقاضای ۳ محصول مهم مورد استفاده مردم تهران یعنی پیاز، گوجه فرنگی و لیموترش به وجود آمد، تصمیم گرفته شد تا در عرضه مستقیم این محصولات برنامه خاصی داشته باشیم و جایگاه هایی را برای عرضه مستقیم این محصولات در نظر بگیریم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران ادامه داد: عرضه مستقیم این محصولات توسط کشاورزان، اتحادیه ها، تشکل ها و تعاونی های بخش تولید انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین امکانی فراهم شده است تا دست‌فروشی و عرضه عمده این محصولات را نیز در اطراف میادین مد نظر قرار دهیم تا اگر افرادی که امکانات حمل و نقلی دارند، محصولات را از زمین کشاورزی به صورت مستقیم به اطراف میادین ۳۰۰گانه شهر تهران منتقل کنند.

فصاحت یادآور شد: البته داخل میادین نیز امکانات عرضه این محصولات فراهم شده است و در کنار آن نیز امکان عرضه خارج از میادین نیز با هماهنگی شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در صورت استقبال شهروندان حتی این امکان وجود دارد تا وانت بارهایی که در سطح شهر تهران اقدام به فروش ۳ محصول لیمو ترش، گوجه فرنگی و پیاز می کنتد را در محدوده هایی که مشخص می شود، جانمایی کرده تا این محصولات را برای فروش در نزدیکی میادین عرضه کنند. 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها منوط به استقبال شهروندان از عرضه این محصولات خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه محصول لیمو ترش در مقایسه با دو محصول دیگر تفاوت هایی دارد و شهروندان اقدام به آب گیری این محصول در محل و یا خرید آبلیمو تازه می کنند؛ در نتیجه تمام امکانات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: فصل آب گیری لیمو ترش تا نیمه اول شهریور ماه است که مصرف این محصول را بالا می برد که در میادین هم امکان آب گیری در محل و در حضور مشتری ایجاد شده است.

فصاحت ادامه داد: همچنین در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران نیز در فضایی با رعایت تمام نکات بهداشتی آبگیری لیمو ترش انجام و آب لیموهای تازه به ۶۰ میدان میوه و تره بار جهت استفاده شهروندان منتقل می شود.

وی بیان کرد: طبق برآوردهای اولیه حدود ۵۰ تن لیمو ترش در گام نخست در میادین ۳۰۰ گانه شهر تهران عرضه می شود و در صورت استقبال مردم این رقم به عرضه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن لیمو ترش در روز می رسد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران یادآور شد: در حال حاضر مصرف روزانه گوجه فرنگی و پیاز در شهر تهران هر کدام بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن در روز است که در مجموع بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن این دو محصول عرضه می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه در شرایط خاصی برای عرضه این ۳ محصول در شهر تهران و سایر کلانشهرها قرار داریم، اگر افرادی که توان خرید محصول را به طور مستقیم از کشاورز و کانون های تولید این محصولات داشته و به تهران منتقل کنند؛ می توانند با مراجعه به دفتر مرکزی میادین میوه و تره بار شهر تهران و یا هریک از میادین ۳۰۰ گانه پایتخت بلافاصله مکانی داخل میادین و یا خارج از آن جهت فروش در اختیار داشته باشند.

ایوب فصاحت در ادامه صحبت های خود گفت: قیمت تمام شده دو محصول گوجه فرنگی و پیاز روز شنبه توافق می شود. اما اکنون لیموترش با قیمت هر کیلو ۱۷ هزار تومان عرضه می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم قیمت این محصول را افزایش دهیم ترجیح می دهیم تا قیمت خرید از کشاورز افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر لیموترش ۶ هزار تومان پایین تر از قیمت فعلی سازمان میادین به شهروندان عرضه می شود.

وی در پایان بیان کرد: افرادی که قرار است اقدام به عرضه این محصول در خارج از میادین کنند نیز می توانند یا با همین نرخ یا زیر این قیمت محصول را به شهروندان عرضه کنند. فروش لیمو ترش بالای نرخ ۱۷ هزار تومان تخلف است.

انتهای پیام/

۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 40529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =