از ۱۹۰ گود رهاشده در پایتخت ۳۰ گود پرخطر هستند/ لزوم ورود قوه قضائیه به موضوع گودهای رهاشده

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از وجود ۱۹۰ گود رها شده در سطح شهر خبر داد و گفت: از این تعداد مالکیت ۹۳ گود شخصی است.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده نوجوان آسیب دیده در حادثه پله برقی، اظهار کرد: اتباع میهمانان ما هستند و بنده حتما به نمایندگی کمیسیون خدمات شهری با خانواده این نوجوان آسیب دیده دیدار و موارد درمانی را دنبال خواهم کرد.

وی با اشاره به گودهای رها شده در شهر تهران اظهار کرد: بر اساس گزارشی که از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری دریافت کردم حدود ۱۹۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۰ گود در وضعیت پرخطر قرار دارند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۸ گود متعلق به شهرداری و یا مشارکتی با شهرداری است، خاطرنشان کرد: ۹۳ گود با مالکیت شخصی است و در لیستی که ارائه شده نام افراد در آن قید شده است؛ بخش دیگری نیز متعلق به نهادهای مختلف بوده و ۶۷ گود رها شده در سطح شهر نیز فاقد پروانه هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بیشترین گودها بر اساس آمار در منطقه ۲۲ و ۱ و کمترین آن در منطقه ۹ و ۱۰ است، یادآور شد: گودهایی در شهر تهران رها شدند که بیش از ۱۰۰ ماه هیچ فعالیتی در آن صورت نگرفته و مالک آنها هم برخی نهادها و دستگاه‌ها هستند و هم اشخاص و بخش خصوصی.

وی تأکید کرد: در این راستا علاوه بر اینکه به شهردار تهران تذکر می‌دهم و خواستار تعیین تکلیف و اقدام فوری در خصوص گودهای رها شده در شهر تهران هستم، از قوه قضاییه و اصحاب رسانه نیز خواهش می کنم همان طور که در موضوع ساختمان های ناایمن ورود و پیگیری داشتند و شاهد اقداماتی درباره رفع خطر در این ساختمان ها بودیم، در این موضوع هم ورود و حساسیت لازم را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه گودهای رها شده موضوعی نیست که بتوان نسبت به آن بی‌توجهی و چشم‌پوشی کرد، گفت: بسیاری از این گودها در منطقه مسکونی هستند که هر لحظه می تواند خطراتی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

نجفی با بیان اینکه معاونت مربوطه اقداماتی را در این خصوص انجام داده اما کافی نیست، تصریح کرد: این گودها باید تعیین تکلیف و نسبت به رفع خطر آنها اقدام شود؛ البته اقدامات رفع خطر نباید به این خلاصه نشود که دور آن فنس بکشند و رها کنند. نهادها و افراد بعد از ۱۰۰ ماه هنوز اقدامی در این خصوص انجام ندادند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه قبل از دریافت کامل پروانه این اجازه را داشتند که گودبرداری کنند، اظهار کرد: این گودها باید تعیین تکلیف شود و به معاونت شهرسازی تأکید شود که بر اساس مصوبه شورا، تا وقتی پروانه به طور کامل صادر نشده اجازه گودبرداری ندهند.

۹:۳۷

انتهای پیام/

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 40597

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =