ابعاد مختلف حادثه پله‌برقی منطقه ۱۶ در حال بررسی است

سخنگوی شهرداری تهران در واکنش به حادثه سقوط یک دختربچه از پله‌برقی در منطقه ۱۶ گفت: استفاده از کلمه اتباع به جهت تکمیل کردن گزارش از سوی شهرداری تهران بوده است و شفاف و روشن است که شهرداری در فرآیند خدمت‌رسانی به افراد توجهی به موضوع ملیت ندارد.

به گزارش شهر؛ عبدالمطهر محمدخانی در حاشیه برگزاری یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درخصوص حادثه سقوط یک دختربچه ۹ ساله از پله‌برقی منطقه ۱۶ (خیابان تختی ـ میدان بهشت) اظهار کرد: پس از این حادثه طبیعتا سازمان زیباسازی به عنوان مسئول اطلاعیه‌ای را در این زمینه صادر کرد. ضمن اینکه پس از این حادثه تلخ و تکان‌دهنده، بررسی‌های دقیق آغاز شده و قاعدتا سازمان زیباسازی پس از بررسی دقیق ابعاد این حادثه توضیحات لازم را ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اینکه اکنون انتظار داشته باشیم که سازمان زیباسازی یک نظریه تخصصی در این زمان کوتاه اعلام کند، غیرممکن است و باید ابعاد مختلف این حادثه مورد بررسی و در نهایت اطلاعات تکمیلی جمع‌آوری و اعلام شود.

سخنگوی شهرداری تهران در ارتباط با اعلام کلمه اتباع در اطلاعیه سازمان زیباسازی گفت: اشاره به اتباع سوء تفاهم بزرگی بود که جهت‌گیری یکی دو کانال خبری بود. در واقع استفاده از کلمه اتباع به جهت تکمیل کردن گزارش از سوی شهرداری تهران بوده است.

محمدخانی با بیان اینکه شفاف و روشن است که شهرداری تهران در فرآیند خدمت‌رسانی به افراد در تهران توجهی به موضوع ملیت ندارد، گفت: به عنوان مثال در زمان کرونا شهرداری تهران امکان ویژه‌ای را برای واکسیناسیون اتباع حتی اتباعی که کارت اقامت نداشتند، انجام داد و از هیچ خدمتی به آنها دریغ نکرد و نخواهد کرد. همچنین خدمات متنوعی از سوی سازمان اجتماعی شهرداری تهران به اتباع ارائه می‌شود و همانطور که گفته شد استفاده از کلمه اتباع در گزارش سازمان زیباسازی صرفا جهت تکمیل گزارش بوده است.

وی درخصوص آخرین وضعیت فرآیند درمانی دختربچه ۹ ساله و قطع عضو این کودک گفت: از همان ساعات اولیه آقایان نظری و صیادی به ترتیب معاون خدمات شهری شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در بیمارستان حاضر و با خانواده کودک گفت‌وگو کرده‌اند و در قبال این اتفاق کمترین کاری که وظیفه شهرداری تهران است تامین هزینه‌های درمانی این کودک است و قرار نیست در این زمینه این موارد را رسانه‌ای کنیم.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: تامین هزینه‌های درمانی منتی به خانواده این کودک نیست و کمترین کاری است که شهرداری تهران در این حوزه می‌تواند انجام بدهد و از همان ابتدا با دستور معاون شهردار تهران این موضوع انجام پذیرفته است.

انتهای پیام/

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 40622

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =