بررسی مشکلات اجرای پروژه خط ۶ مترو و جاذبه گردشگری چشمه علی

نشست مشترک رفع مشکلات خط ۶ مترو تهران و مجموعه تاریخی چشمه علی با حضور معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، شهردار منطقه ۲٠، سرپرست مجری خط ۶ متروی تهران و مسئولین مربوطه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲٠؛ رضا شنگی شهردار منطقه، ضمن تقدیر از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و سازمان زیباسازی شهر تهران در اجرای پروژه‌ خط ۶مترو در شهرری گفت: وظیفه خود می دانیم در راستای تسریع در اجرای بهینه پروژه های شهری حداکثر تلاش خود را انجام دهیم.

شنگی با بیان اینکه این جلسه با هدف هماهنگی و همدلی بیشتر بین دو مجموعه برای پیشبرد مشکلات اجرای پروژه خط مترو ۶برگزار شده است افزود: با توجه به محوریت شهرداری در اجرای پروژه های شهری مجموعه مدیریت شهری این منطقه می بایست با لحاظ شرایط خاص تاریخی و باستانی شهرری با دستگاه های ذیربط تعامل تنگاتنگ داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هنر مدیریت هماهنگی دستگاه های مختلف با همدیگر است که اگر به درستی اتفاق بیفتد در سرعت و کیفیت کار و هم در هزینه کردها اثرگذار خواهد بود اظهار داشت: نشست مشترک مشاورین شرکت مترو و سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور دستیابی به تطبیق در اجرای نقشه های مهندسی برگزار شود.

شهردار منطقه در ادامه بر رفع معارض درختان محدوده ایستگاه مترو میدان شهرری و جابجائی آن در فصل زمستان تاکید کرد.

شنگی با اشاره به موقعیت ویژه تاریخی و مذهبی شهرری و حضور زائران در مناسبت های مذهبی گفت: با توجه به تاکید شهردار تهران مقرر شده است طراحی فضای بیرونی مترو میدان اصلی شهرری متناسب با فضای تاریخی و معماری ایرانی اسلامی انجام شود و دسترسی های ترافیکی این میدان مجدد بررسی و ارزیابی شود.

شهردار منطقه۲٠، در مورد خشک شدن آب چشمه علی بیان کرد؛ با توجه به بررسی‌های به عمل آمده ضمن برگزاری جلسه ای با میراث فرهنگی، مشکل جریان آب چشمه باهمکاری این سازمان پیگیری و برطرف خواهد شد

علی صارمی معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های اولیه به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان می بایست اجرای پروژه خط ۶ مترو در زمان بندی مقرر شده تکمیل شود.

فتحعلی پور سرپرست مجری خط ۶ متروی تهران در مورد وضعیت کاهش تراز آب چشمه علی شهرری و نقش حفاری های مترو در این اتفاق گفت: چشمه علی میراث گران‌بهای محدوده شهر ری است که تلاش همه‌جانبه‌ای بر حفظ و حراست از آن می‌شود؛ اما متاسفانه طی سال‌های اخیر با کاهش بارندگی‌ها و همچنین مدیریت نامناسب منابع آبی، دِبی آب این چشمه گرانبها کاهش یافته و در مقاطعی نیز خشک شده است.

در پایان این جلسه با حضور معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، شهردار منطقه ۲۰ و سرپرست مجری خط ۶ متروی تهران از پروژه خط ۶ مترو در محدوده میدان اصلی شهرری و مجموعه تاریخی چشمه علی بازدید شد.

انتهای پیام/

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 40619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =