آغاز آواربرداری در بخش مرکزی محل حادثه شهرک احمدیه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با پرداختن به آخرین وضعیت حادثه در شهرک احمدیه گفت: تنها قسمت میانی به مساحت حدود ۱۰۰ مترمربع با حجم زیادی از ضایعات آهن دپو شده باقی مانده که عملیات آواربرداری در آن بخش نیز آغاز شده تا اگر کسی باقی مانده به آن دسترسی پیدا کنیم.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص آخرین وضعیت ریزش چند ساختمان نیمه کاره در شهرک احمدیه منطقه ۱۹ اظهار کرد: امروز دومین روز از امداد رسانی و آواربرداری حادثه ریزش ساختمان در شهرک احمدیه است. بلاانقطاع از ظهر روز گذشته تا هم اکنون که حدودا ۲۴ ساعت از زمان حادثه گذشته این امداد رسانی ادامه دارد. تا به این لحظه دو نفر زنده و ۴ نفر فوت شده خارج شده اند و کماکان عملیات آواربرداری و جست و جو در چند جبهه ادامه دارد. 

وی افزود: آواربرداری قسمت جنوبی روز گذشته به پایان رسید که سه نفر فوتی و ۲ نفر نجات یافته در آن قسمت پیدا شدند،  از عصر روز گذشته نیز آواربرداری و جست و جو در قسمت شمالی آغاز شد که حدود ساعت ۱۱ شب گذشته نفر چهارم فوت شده از قسمت شمالی پیدا شد. 

ملکی ادامه داد: شنیده ها حاکی از این است که یک نفر دیگر در زیر آوار قرار دارد. البته ما به شنیده ها استناد نمی کنیم و  کار خود را کامل و درست انجام می دهیم ، تنها قسمت میانی به مساحت حدود ۱۰۰ متر با حجم زیادی از ضایعات آهن دپو شده باقی مانده که عملیات آواربرداری درآن بخش نیز آغاز شده تا اگر کسی باقی مانده به آن دسترسی پیدا کنیم.  

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان درخصوص زمان اتمام عملیات  خاطرنشان کرد: نمی توان زمان پایان عملیات را پیش بینی کرد، با توجه به اینکه ساختمان‌های اطراف پایدار نیستند و برخی از آنها در وضعیت معلق قرار دارند  ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی بیفتد که زمان عملیات  را طولانی تر کند ، حتی ممکن است که نیاز به برش برخی از تیرآهن ها باشد که باعث متوقع شدن کار در چند ساعت شود، اما ما تلاش می کنیم تا آخر امشب کار را جمع کنیم . 

انتهای پیام/ 

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 40698

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =