جزئیات تشکیل شرکت "متران" در شهرداری تهران

مدیرعامل متروی تهران در مورد جزئیات تشکیل شرکت «متران» توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد: متران یک شرکت هماهنگ کننده خواهد بود که ابزار ساخت واگن ندارد.

علی امام، مدیرعامل متروی تهران درباره پیشنهاد شهرداری تهران و شرکت مترو برای راه اندازی یک شرکت جدید به نام متران (METRAN)  گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای میان شرکت مترو و معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شد که براساس آن می بایست یک رام قطار با عمق داخلی سازی ۷۵ درصد در مدت ۱۸ ماه ساخته شود.

او با بیان اینکه ساخت این رام قطار براساس ماده ۵۴ قانون ششم توسعه بود، گفت: ساخت یک رام قطار ملی به عنوان هدف اولیه انتخاب شد و می بایست با اتکا به توان و دانش داخلی نسبت به تولید انبوه قطار ملی اقدام کرد که از همان ابتدا نیز معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرده بود که این یک رام قطار یک سکوی پرش برای تولید انبوه قطارهای بعدی خواهد بود که می تواند نیازهای مترو همه کلانشهرها را برطرف کند.

امام با تاکید بر اینکه حالا ۱۴ ماه از زمان انعقاد تفاهم نامه با معاونت علمی برای ساخت قطار ملی گذشته و بخشی از ظرفیت ها و توانایی شرکت های داخلی شناسایی شده است گفت: قطعا اگر تولید انبوه قطار ملی آغاز شود روند انعقاد قرارداد با شرکت های داخلی افزایش می یابد که برهمین اساس نیازمند یک ساز وکاری برای هماهنگی بیشتر هستیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: برهمین اساس شهرداری تهران لایحه ایجاد شرکت متران را به شورای شهر تقدیم کرد که یک فوریت آن نیز به تصویب رسیده و ساختار این شرکت در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی است.

او با بیان اینکه متران در خانواده شرکت مترو تشکیل خواهد شد، اضافه کرد: همان طوری که می دانید در حال حاضر چهار شرکت واگن سازی در کشور فعال است که شرکت متران به عنوان پیمانکار عمومی برای ساخت واگن ملی، نسبت به شناسایی ظرفیت های عمومی و مهندسی این شرکت ها اقدام می کند.

به گفته او، متران یک شرکت هماهنگ کننده خواهد بود که ابزار ساخت واگن ندارد، بعنوان مثال ما  قرارداد ساخت تعداد زیادی واگن را با متران امضا کردیم، حالا مسئولان متران با چهار کارخانه واگن سازی مکاتبه کرده و براساس توانایی ها، با آنها تقسیم کار می کند تا نهایتا این واگن ساخته شود.

به گزارش شهر به نقل از ایسنا، امام با بیان اینکه قرار نیست شرکت واگن سازی جدیدی افتتاح شود، گفت: این شرکت در زیرمجموعه هلدینگ مترو تشکیل خواهد شد اما از سهام داری سایر کلانشهرها در متران نیز استقبال می کنیم.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
کد خبر: 4080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =