اصلاح‌طلبان موفقیت‌های امروز شهرداری را افشاکننده کارنامه ضعیف خود می‌دانند

در حالی که خاطره کم ‌کاری‌های مدیریت شهری تهران در دوران اصلاح‌طلبان در ذهن مردم باقی‌ است، برخی رسانه‌ها و افراد این طیف سیاسی در فراری رو به جلو مدعی هستند؛ شهر تهران این روزها رها شده است!

به گزارش شهر؛ از زمانی که درگیری‌ها، اختلافات و حواشی پررنگ در اولین دوره شورای شهر تهران که از اصلاح‌طلبان تشکیل شده بود دولت همفکر آنها را به انحلال شورا مجبور کرد، تا زمانی که مردم ضعف این طیف فکری در مدیریت شهری برای گسترش حمل‌ونقل عمومی و حتی برف‌روبی، انتخاب سه شهردار در یک دوره چهارساله و... را دیدند زمان زیادی نمی‌گذرد. این ضعف کارنامه به حدی بود که محسن ‌هاشمی رئیس ‌شورای شهر پنجم در ۷ تیر سال ۹۹ در مصاحبه با روزنامه شرق به آن اعتراف کرده و گفته بود: «در ۳ سال گذشته یک کیلومتر مترو هم نساختیم».جالب همین فرد که از چهره‌های اصلی حزب کارگزاران است دیروز در روزنامه این حزب از وضعیت حمل‌ونقل عمومی در مدیریت فعلی انتقاد کرده بود!

از طرفی همین روزنامه سازندگی به بهانه برخی اتفاقات نظیر حادثه برای یک دختر در پله برقی یا ریزش ساختمان حین مقابله با مافیای خانه‌سازان غیر مجاز، مدعی رها بودن شهر شده بود. رسانه‌های دیگری از این طیف هم بدون اینکه دوران مدیران متبوع خود را به یاد آورند یا اقدامات مهم در حال اجرا در شهر را ذکر کنند به نوعی همین خط را در قبال شهردار و مدیریت شهری تهران در پیش گرفته‌اند. این خط سیاسی کاری رسانه‌ها و افراد اصلاح‌طلب را در گفت‌وگو با «عبدالمطهر محمدخانی» سخنگوی شهرداری تهران بررسی کرده‌ایم.

افراد مدعی مدیریت شهری، روی فراموشی مردم حساب باز کرده‌اند!

سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان، در رابطه با تلاش برخی جریانات برای تخریب مدیریت شهری کنونی و شهرداری تهران اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مقصران وضع موجود، بعد از دوسال خواب زمستانی از مخفیگاه‌های خود خارج شده‌اند و به ‌اشتباه، روی فراموشی مردم حساب باز کرده‌اند و تصور می‌کنند که خدای ناکرده مردم تهران دچار آلزایمر شده و عملکرد آنها را فراموش کرده‌اند.

«عبدالمطهر محمدخانی» درباره تیتر دیروز یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب با عنوان «شهر رها شده» گفت: افرادی که وضع فعلی شهر را «رها شده» می‌دانند، به نظر می‌رسد در زمان مدیریت شهری دوره قبل در شهر حضور نداشتند! در گزارش رسانه‌های رسمی کشور ثبت شده است که شهردار مورد تایید این دوستان، در زمان بحران شدید برف در پایتخت، اصلاً در تهران حضور نداشت! اکنون رسانه‌ها و جرایدی که حامی آن شهردار بودند، مدعی هستند که شهر رها شده است!

مدیریت قبلی تهران رکوردداران پایین‌ترین سرعت رشد در حوزه‌های مختلف 

محمدخانی در پاسخ به این سؤال که آیا منتقدان به وضع کنونی مدیریت شهری، اخبار «شنبه‌های امید و افتخار» در تهران، افتتاح ایستگاه‌های مترو، افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید آسفالت، تشکیل قرارگاه‌های مختلف برای رفع آسیب‌های اجتماعی و موارد دیگری از این دست را نمی‌بینند؟ بیان داشت: طبیعتاً این دوستان تلاش می‌کنند که دستاوردها دیده نشود، اگرچه ‌اشکالی هم ندارد، این تلاش در جای خود قابل تحسین است که برای مقاصد سیاسی خود آن‌قدر جدی هستند، اگرچه مشخص است نهایتاً این تلاش‌ها فایده‌ای در بر نخواهد داشت.

وی در ادامه با ذکر چند مثال از «رهاشدگی شهر» در دوره گذشته مدیریت شهری تهران گفت: در سال ۱۳۹۶ که این آقایان و خانم‌ها به نمایندگی از یک جناح سیاسی خاص شهر را تحویل گرفتند، پایتخت حدود سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشت، اما زمانی که تهران را تحویل مدیریت شهری جدید دادند، تعداد اتوبوس‌ها به هزار و ۸۳۰ دستگاه رسیده بود، آیا اسم این مدیریت «رهاشدگی شهر» نیست؟ این افراد نه تنها نتوانستند تعداد اتوبوس‌های شهر را به نیاز اصلی تهران که ۷ هزار اتوبوس است، برسانند که نصف اتوبوس‌ها را نیز «ناپدید» کردند!

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در مورد گسترش مترو و ساخت و ساز در سطح شهر نیز مدیریت شهری دوره قبل مانند وضعیت اتوبوس‌ها عمل کردند. در واقع رکورد پایین‌ترین میزان ساخت و ساز و رکورد پایین‌ترین سرعت رشد حوزه حمل‌ونقل متعلق به این آقایان است؛ این آقایان با اینکه رکورد کمترین و پایین‌ترین سرعت رشد را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند، با اعتماد به نفس عجیب مدعی رهاشدگی شهر هستند!

اقدامات شهرداری در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

محمدخانی در مورد عملکرد شهرداری تهران طی ۲۳ ماه گذشته نیز تاکید کرد: حدود ۲۳ ماه تلاش کردیم تا عواقب ترک فعل‌های متعدد و رهاشدگی‌های اساسی را جبران کنیم. برای مثال تعداد هزار و ۸۰۰ اتوبوس را به حدود سه هزار اتوبوس رسانده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال به عدد بالاتری نسبت به عدد سال ۱۳۹۶ برسیم. همچنین، یکی از اقدامات ما، تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با آسیب‌های اجتماعی بود که به صورت مرتب، جلساتی به ریاست شهردار تهران و حضور تمام دستگاه‌های مرتبط با این موضوع شکل گرفت و عزیزان قوه قضائیه، فراجا، بسیج، بهزیستی و سایر بخش‌ها به صورت هفتگی جلسه داشتند تا به وضعیت مطلوبی در این رابطه برسیم. در همین بخش از سال گذشته برای نگهداری از معتادان متجاهر، بیش از پنج هزار تخت در محل‌های نگهداری این عزیزان تحت عنوان «یاورشهر» با استانداردهای کامل اضافه کردیم که به گواه برخی این موضوع یک «رکورد» محسوب می‌شود، این درحالی است که در دوره قبل اظهار می‌کردند معتادان را باید به حال خودشان رها کرد!

وی درباره وضعیت «رهاشده» تهران در دوره گذشته مدیریت شهری افزود: در گفت‌وگوهای این آقایان شاهد بودیم که به عدم توسعه حوزه حمل‌ونقل مثلاً در حوزه مترو افتخار می‌کردند! در گفتار برخی اعضای سابق شورای شهر موجود است که به ما می‌گفتند، عملکرد شما باعث شده است عملکرد ما تحت خطر قرار بگیرد! اکنون پس از ۲ سال، این دوستان از غار تنهایی خود رها شده‌اند و تصمیم گرفته‌اند تا انگشت اتهام را به صورت هماهنگ و با تولید محتواهای مختلف و تیتر یک‌های مثلاً جذاب به سوی شهرداری نشانه بگیرند.

مدعیان گران کردن شهر برای فرار مستضعفین خودشان مدعی شده‌اند!

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه اصل بیان نقاط ضعف موجود، برای آنکه مسئولان را متوجه وضعیت و مسائل موجود کند و آنها را در برنامه‌ریزی و حل مسائل یاری دهد، مشکلی ندارد، اما از اتفاقی که می‌افتد، مردم به سادگی برایشان مشخص می‌شود که مقصر اصلی وضع موجود چه کسانی هستند! ضمن عذرخواهی از ملت شریف کشورمان بابت بیان این موضوع، اما این آقایان معتقد به این بودند که شهر را باید به قدری گران کرد تا مستضعفین از شهر فرار کنند! چگونه حالا این افراد مدعی رها شدگی شهر شده‌اند؟

محمدخانی در پایان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری حتماً کاستی‌ها و نواقصی دارد که باید مرتفع شوند، افزود: ما در ۲۰ ماه اخیر بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های نیمه‌کاره شهر تهران را تکمیل کردیم که به نوبه خود ظرفیت خوبی برای گسترش سایر اقدامات در شهر است و اکنون می‌توانیم گام بعدی را بلندتر برداریم. همه این پروژه‌های نیمه تمام، میراث گذشته است و باید جبران شود تا بتوان قدم بعدی را بلندتر برداشت. تازه فرصت این را پیدا کرده‌ایم که شاهد رشد تصاعدی در شهر باشیم، به عنوان نمونه تا پایان سال بیش از ۱۰ ایستگاه مترو را در تهران افتتاح خواهیم کرد، همچنین فاز اول دو بزرگراه در تهران افتتاح می‌شود و یک بزرگراه نیز بخش عمده‌ای از آن تکمیل و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. مطمئناً با کاهش آثار منفی مدیریت دوره گذشته، در آستانه سیر صعودی رشد حوزه‌های مختلف در شهر هستیم. یکی از دلایل عصبانیت جریانات تخریب‌کننده و تند شدن آنها نیز همین موضوع است.

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
کد خبر: 40845

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =