تعمیر، راه اندازی و جمع آوری آبگرمکن های خورشیدی خارج از مدار در منطقه ۱۹ 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ از تعمیر ۱۵دستگاه و جمع آوری ۱۷ دستگاه آبگرمکن‌ خورشیدی غیر قابل تعمیر در ساختمان ها و بوستان ها به همت اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مجید صبوری با اعلام این خبر افزود: با عنایت به ماده ۵۶ برنامه ۵ ساله سوم مبنی بر توسعه استفاده از انرژی نو و نگهداشت تجهیزات مربوطه، این منطقه نیز موظف به تعمیر، راه‌اندازی و بازآماد ۵۹ آبگرمکن‌ خورشیدی موجود در منطقه کرد.
وی ادامه داد: با توجه به ارائه گزارش های توجیه فنی و اقتصادی، نظر به پایین بودن کیفیت و فشار آب و بالابودن رسوب آن در مرحله نخست تعداد۱۷ آبگرمکن موجود در بوستان‌های ولایت، شقایق و نرگس قابلیت تعمیر نداشته و پس از جمع آوری تحویل انبار شدند.  

صبوری تصریح کرد: یکی از شرکت‌های ذیصلاح در امر تعمیر آبگرمکن‌های خورشیدی ضمن بررسی وضعیت موجود گزارشی در این خصوص ارائه کردکه بر اساس مکاتبات و هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصمیم بر این شد تا آبگرمکن‌های خورشیدی بوستان بزرگ ولایت جمع آوری و از آبگرمکن های سالم آن در سایر بوستان‌ها و ساختمان‌های تحت پوشش منطقه ۱۹ استفاده شود.  

به گفته وی؛ بدین منظور ۴ دستگاه به ساختمان این معاونت اداره های محیط زیست و بازیافت منتقل تا با تعمیر و بازآماد کردن آن قسمتی از آب گرم موتورخانه ساختمان توسط این آبگرمکن خورشیدی‌ها تامین شود.

صبوری افزود: تعداد پانزده دستگاه آبگرمکن خورشیدی تعمیر و آماده بهره برداری برای استفاده شهروندان است.
 
انتهای پیام/

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 40949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =