ایجاد شهردُخت‌های نوآوری، فرصتی برای کنشگری دختران تهرانی

راه‌اندازی شهردُخت‌های نوآوری با هدف کنشگری دختران نوجوان برای حل مسائل پایتخت، خبری بود که مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران از آن سخن گفت و یادآور شد که تاکنون هفت شهردُخت افتتاح شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی با اعلام این خبر، گفت: مجموعه شهردُخت‌های نوآوری، زیرساخت‌های جدید و فضایی برای استعدادیابی، مهارت‌آموزی، کار تیمی و پاتوق‌های گفت‌وگوی دختران نوجوان هستند که در یک فضای فراغتی و تفریحی توأم با بازی و نشاط، شرایط کنشگری برای حل مسائل شهری را مهیا کرده‌اند.

وی با یادآوری افتتاح هفت شهردُخت نوآوری در پایتخت خاطرنشان کرد: باید ظرف چند سال آینده بتوانیم در هر منطقه از شهر تهران، یک شهردُخت نوآوری داشته باشیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران همچنین با اشاره به اینکه قبلا زیرساخت‌های شهربانو برای حضور زنان را در همه مناطق شهر تهران داشته‌ایم ادامه داد: شهربانوها مجموعه‌های چندمنظوره برای خدمات فراغتی و تفریحی زنان بود اما شهردُخت‌ها مجموعه‌هایی برای توان‌افزایی، مهارت‌آموزی و استفاده از ایده‌های نوآورانه دختران نوجوان و جوان تهرانی است تا از این ظرفیت در شهرداری بهره مند شویم.

اردبیلی تصریح کرد: پتانسیل دختران نوجوان و جوان با همه تنوع، تکثر و ایده‌ها و خلاقیت‌های متنوع و متکثرشان، یک فرصت بزرگ برای ساختن آینده پایتخت است.

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 41026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =