رئیس جمهور: بیشتر ترددها در تهران برقی خواهد شد/ زاکانی: کاری که این دوره برای برقی‌سازی در تهران انجام می‌شود بی‌نظیر است

رئیس جمهور گفت: حسن خودروهای برقی که در کشور تولید می شود این است که همه بخش‌های آن بومی‌سازی شده است و بعد از این بیشتر ترددها در تهران برقی خواهد شد.

به گزارش شهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع خودروهای برقی در تهران ، اظهار کرد: وقتی تولید مهمی مثل خودروهای برقی از ۵ سال پیش انجام می شود چرا موسسه استاندارد بحث تایید آن را جواب نمی دهد؟ بر همین اساس اعلام کردیم که باید کارشناسان بررسی کنند که دنیا چگونه این کار را انجام می دهد و چه شاخص هایی دارد و باید استانداردسازی شود. معطل کردن ۵ ساله این مسأله هیچ معنی ندارد.

رئیس جمهور افزود: حسن این خودروهای برقی این است که همه بخش های آن بومی سازی شده است.

وی با تاکید بر برقی سازی تهران در بخش های اتوبوس، موتورسیکلت و تاکسی ها بیان کرد: بعد از این بیشتر ترددها در تهران برقی خواهد شد.

همچنین علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این باره گفت: کاری که در این دوره برای تهران انجام می شود بی نظیر است. برقی سازی هزار دستگاه اتوبوس، ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۵۰ هزار تاکسی از این اقدامات است.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اجرایی و عملیاتی شدن تولید خودروهای برقی عنوان کرد: با همکاری ادره استاندارد مشکل تولید این خودروها حل شده و این خودروهای برقی استاندارد هستند.

انتهای پیام/

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 41247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =