برنامه‌ریزی برای رفع معضلات اجتماعی در بوستان‌های میثاق و بعثت/ پروژه تندگویان- یارجانی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ۱۶ در مورد پروژه ها و مسائل مهم این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ در نشست خبری خود که عصر امروز- شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲- برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری در تلاش هستیم که کسری سرانه ها در مناطق جنوبی را جبران کنیم، در منطقه ۱۶ نیز تصمیم داریم ابتدا برداشتی از سرانه ها داشته باشیم و پس از آن برای تکمیل آن برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: ساخت سه پارکینگ را داریم که یکی از آنها که در محله جوادیه قرار دارد، مرحله عملیات اجرایی را طی می کند و پارکینگ دوم نیز پس از جابجایی درختان در محل پروژه در فصل مناسب آغاز به کار می کند و ساخت پارکینگ سوم در محله علی آباد نیز برنامه ریزی شده است.

سالاری پور ادامه داد: در بحث سرانه های ورزشی پروژه مجموعه ورزشی سهند تکمیل شده و پس از مشخص شدن پیمانکار به شهروندان خدمت رسانی می کند. ساخت دو مجموعه ورزشی دیگر نیز در دست اقدام است. همچنین در مورد سرانه های فرهنگی و مذهبی، پیمانکار پروژه حسینیه شهدای گمنام شروع کار کرده است و پس از تکمیل به سرانه های منطقه اضافه خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه ۵۴ پلاک قرمز در منطقه شناسایی شده بود که در سال گذشته دو مورد آن رفع مشکل شده بود، اضافه کرد: آسیب های اجتماعی یک بحث چند وجهی است که بسیاری از دستگاه ها در آن درگیر هستند، به همین منظور جلسه قرارگاه اجتماعی منطقه را برگزار کردیم تا بتوانیم در این حوزه شروع به کار کنیم و برنامه ریزی ها انجام شده و نقاط آسیب در منطقه مشخص شده است؛ بوستان های میثاق و بعثت و باغ آذری نقاطی است که باید برای حل مشکل در آنها تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: طرح خاصی برای ساماندهی دستفروشان داریم تا آنها در پارک میثاق استقرار پیدا کنند و همچنین تلاش می کنیم فضاهای ورزشی پارک میثاق را توسعه دهیم تا با حضور ورزشکاران و مردم از آسیب های این پارک بکاهیم. در خصوص پارک بعثت نیز برنامه ریزی شده تا از ظرفیت بخشی از فضاهای پارک مانند دریاچه و آمفی تئاتر روباز و دیگر ظرفیت هایی که می تواند محل حضور مردم باشد و شرایط واگذاری به بخش های مشارکتی را دارد، استفاده کنیم‌.

سالاری پور یادآور شد: یکی از مطالعات منطقه در سال ۹۸ جابجایی باربری ها بود که سعی می کنیم همه جوانب آن را بررسی و مشاوری برای این کار بگیریم تا بتوانیم تصمیمی درست در این زمینه اتخاذ کنیم.

شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه ۳۰ درصد پلاک فرسوده در منطقه داریم که البته از نظر جمعیتی بیشتر از این عدد را شامل می شود، عنوان کرد: زمین‌های خالی منطقه را شناسایی کردیم و علاوه بر این تصمیم این است که تجمیع پلاک های بیشتری را در بافت فرسوده انجام دهیم و بافت را نوسازی کنیم. زمین‌های بزرگی نیز وجود دارد که با تغییر کاربری آنها و تأمین سرانه‌ها می توان نوسازی منطقه را انجام داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درمورد پروژه تقاطع غیر همسطح تندگویان و یارجانی نیز قرار شده حداکثر تا پایان سال به شرط تامین منابع مالی افتتاح شود.

انتهای پیام/

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 41330

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =