مناسب سازی معابر و سهولت تردد برای افراد کم توان از اولویت‌های منطقه است

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶، در جلسه کمیته مناسب سازی معابر و اماکن محلات نه گانه گفت: مناسب سازی معابر و افزایش دسترسی افراد کم‌توان به خدمات شهری و سهولت در تردد از اولویت‌های منطقه است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، شهردار منطقه با اشاره به ضرورت استانداردسازی معابر، اماکن و بوستان‌ها برای معلولان خاطر بیان کرد: استانداردسازی یعنی رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فرصت اجتماعی برای اقشار کم توان و برقراری عدالت اجتماعی است و این یعنی در دسترس پذیر بودن خدمات شهر برای تمامی شهروندان، وی با تأکید بر فراهم آوردن زمینه‌های مساعد به منظور ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان به ویژه معلولین و سالمندان ساکن در این منطقه عنوان کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب خدمات رسانی از اولویت‌های کاری شهرداری منطقه است که در حال اجرا است.

سالاری پور با بیان اینکه هدف از اجرای عملیات مناسب سازی معابر تسهیل دسترسی اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان، سالمندان و معلولان به شبکه معابر درون شهری است افزود: مناسب سازی و استانداردسازی فضاهای شهری باید متناسب برایتمام جامعه انجام شود تا شهروندان با هر سن و شرایطی بتوانند از فضاهای ایجاد شده در سطح شهر اعم از پیاده روها، بوستان ها، معابر و ... استفاده کنند.

شهردار منطقه ۱۶ گفت: اقداماتی نیز در این خصوص برای حضور و استفاده کودکان و معلولین در سطح منطقه اعم از ایجاد مسیر هدایت نابینایان در سطح پیاده روها و ایجاد رمپ انجام شده است اما باید این اقدامات در تمام معابر سطح منطقه انجام گیرد تا شهروندان به راحتی بتوانند در سطح شهر حضور یابند.

سالاری پور یادآور شد عملکرد برنامه جامع اقدامات مناسب سازی منطقه به این صورت است که طول کل معابر برنامه جامع ۴۷.۵۵۱ کیلومتر است، معابر مرمت شده ۳۶.۰۲۵ کیلومتر و معابر احداث شده ۱.۰۲ است، تعداد بوستان‌های برنامه جامع ۱۰ بوستان است(جوادیه، بانوان، بهمن، سردار جنگل، سیلن، ۱۷ شهریور، افشنگ، ابریشم، مادر و اسفند) که ۵ بوستان پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد داشته و ۵ بوستان پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد داشته، ۴ ساختمان در برنامه جامع مناسب سازی قرار دارد که می توان به ساختمان اصلی شهرداری منطقه، شهرداری ناحیه ۲، سرای محله گل نرکس، سرای محله شهرک بعثت اشاره کرد، ۳ ساختمان پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد داشته و یک ساختمان با پیشرفت ۹۰ درصد همچنان ادامه دارد.

وی در پایان خاطر بیان کرد: اصلاح نوار نابینایان در محورهای اصلی، احداث سرویس بهداشتی معلولین، احداث رمپ در ورودی های اصلی و ورودی سرویس های بهداشتی، نصب آبخوری، نصب ست بازی کودکان ویژه معلولین و تابلوهای راهنما، رنگ آمیزی مبلمان با خط زرد رنگ، احداث رمپ مجاور پلکان ورودی، نصب کفپوش سکه‌ای ابتدا و انتهای رمپ و پله، تکمیل هندریل سرویس بهداشتی، نصب تابلو و اجرای خط کشی محل پارک خودرو ویژه معلولین و ... از جمله اقداماتی است که در محلات نه گانه به صورت منظم و مستمر در حال اجرا است.

انتهای پیام/

۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 41577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =