آمار ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده به ۱۷ هزار واحد رسید

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در حاشیه بهره‌برداری از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی گفت: آمار ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده را نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۰ هزار واحد به حدود ۱۷ هزار واحد رسیده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، حمیدرضا صارمی در حاشیه آئین بهره برداری از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی، گفت: سال ۱۴۰۲ را سالی مبارک برای بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده است. از سال گذشته و پس از چندین سال رکود در حوزه مسکن، توانستیم آمار ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده را نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۰ هزار واحد به حدود ۱۷ هزار واحد برسانیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در مناطق ۱ و ۳، ۲۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است در حالی که تعداد پروانه‌های صادره در منطقه ۱۵، ۲ هزار عدد بود، این اعداد نشان می‌دهد که بافت‌های فرسوده در حال حرکت به سمت پایداری هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که مساحت بافت‌های فرسوده شهر تهران بر اساس مصوبه ۱۰ سال پیش ۴۵۰۰ هکتار است که تاکنون ۲۲۰۰ هکتار آن نوسازی شده، تصریح کرد: به دلیل رکود مسکن در دهه ۹۰، بخش دیگری از پهنه‌های شهر به بافت‌های فرسوده اضافه شدند و بر اساس مطالعات اولیه پیش بینی می‌شود حدود ۳ هزار هکتار به مساحت بافت‌های فرسوده تهران افزوده شود. با نگاه مثبتی که در دولت و وزارت راه و شهرسازی حاکم است و عزم و اراده‌ای که شهرداری تهران دارد، ما می‌توانیم در افق سه سال آینده بخش زیادی از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران را به سمت بازآفرینی ببریم.

همچنین؛ روز یکشنبه و هم زمان با هفته دولت، بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی، با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور و سایر اعضا در جلسه شورای‌عالی مسکن، به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 41793

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =