خادمین زینبیون بدرقه شدند

آیین بدرقه خادمین زینبیون اربعین ۱۴۰۲ در تالار ایوان شمس با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی با بیان این مطلب که جنس جریان اربعین از جنس یک جریان‌سازی بزرگ جهانی و در واقع از جنس آینده و ظهور است، اظهارکرد: گام نهادن در این مسیر، جدای از موضوع طلبیده شدن و فارغ از دیگر موضوعات، یک اتفاقی است که جوانه و دانه آن از ظهر عاشورا تا آخر تاریخ کاشته شده است.

رییس کمیته زینبیون ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به جمله ماندگار حضرت زینب(س) تصریح کرد: وقتی حضرت زینب (س) در وسط آن مصیبت گفتند «ما رایت الا جمیلا ...» شاید شماها را می‌دیدند. این جمع بزرگ و جریان عظیم را می‌دیدند و شاید همه زمینه سازی‌هایی را می‌دیدند که شیعیان در همه جای عالم، برای آن ظهور بزرگ انجام می‌دهند. من معتقدم قطره ای از آن دریا شدن سعادت می خواهد که الان برای شما رقم خورده است.

وی ادامه داد: به یاد داشته باشید که قدم بعدی در این مسیر، تعریف رسالتی برای خودمان است تا تنها حکم آن قطره از دریا را نداشته باشیم؛  بلکه قلب و دستانمان را به آن «جمیلا...» حضرت زینب(س) گره بزنیم. یک ماموریت و یک رسالت فردی برای خودمان در نظر داشته باشیم که آیا ما می‌توانیم دراین مسیرحسینی، خدماتی را ارائه دهیم، کاری را انجام دهیم که این داستان، عظمت، شکوه و جریان سازی‌اش را بیشتر کند؟ ما می‌توانیم میان این جریانی که در عالم، دست هیچ کس نیست، خادم این جریان باشیم و بتوانیم دل‌هایی را وصل حضرت اباعبدالله(ع) کرده و یا با گشودن گره ای از کار زائری اتصال دائمی‌تری رقم بزنیم؟

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به زائران امام حسین(ع) که از هر رده سنی هستند هم افزود: برای کودکی که این سفر معنوی تجربه نخست اوست، برای نوجوانی که شاید در این رده سنی، دراین حس و حال نوجوانی، یک تجربه خاص می‌تواند همه زندگی او را متحول کند، برای مادری که  با همه خستگی‌های سفر با فرزندان در این راه قدم برداشته، می‌توانیم خادم زینبی این راه باشیم؟

وی خطاب به خادمین جوان خاطرنشان کرد: شما خادم حیطه ای هستید که مغفول مانده اما هر سال رنگ و بوی جدید پیدا می‌کند تا به کمال برسد.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با اشاره به این موضوع که وضعیت تغییر کرده و بسیاری از زائران ما را مادران و کودکان تشکیل می‌دهند که در طول روز در مواکب حضور دارند اظهارکرد: دل‌ها آماده است و در این مسیر قرار گرفته؛ بنابراین تبیین این فضا دقیقا رسالت زینبی است. ما بر این باوریم که در آینده نه چندان دور، این مسیری که امروز گشوده شده، قطعا توسعه پیدا خواهد کرد زیرا حضور زنان، کودکان و خانواده ها در این مسیر افزایش چشمگیری خواهد داشت که نشانه همه‌گیر شدن طریق حسینی است.

وی با توصیه به خادمین جوان تصریح کرد: هر تجربه‌ای که کسب می‌کنید و هر  اتفاقی که در مسیر شما رخ می‌دهد می‌تواند برای تکثیر و گسترش در آینده، بسیار کارگشا باشد. خواهش من این است که با وجود حجم کاری که انجام می‌دهید، برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده و همه آن نیت‌های خدایی که با تمام وجود برای زوار امام حسین(ع) صرف می‌کنید، هرچقدر که می‌توانید مستندسازی و ثبت وقایع کنید، هر زائری و هر موکبی یک تجربه جدید در مسیر کاری شماست  که می‌توان با نوآوری و خلاقیت برای توسعه مسیر از آن بهره گرفت.

این گزارش حاکیست؛ در پایان این مراسم، مسئولان موکب‌های فرهنگی و بین‌الملل قرارگاه زینبیون، احکام خود را از مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران دریافت کردند. همچنین خادمین فرهنگی قرارگاه زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران برای حضور در موکب‌های فرهنگی طریق‌الحسین(ع) بدرقه شدند.

انتهای پیام/

۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 41896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =