انتخاب نماینده ویژه رئیس‌جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی سبب هماهنگی دستگاه‌ها می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عده‌ای می‌خواهند موضوع انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در آسیب‌های اجتماعی را به حاشیه ببرند و کم‌کاری‌های گذشته خود را که منجر به هرج و مرج در سطح شهر تهران شد، بپوشانند در حالیکه این اقدام باعث هماهنگی و وحدت رویه دستگاه‌های مرتبط می‌شود.

به گزارش شهر، علیرضا نادعلی سخنکوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با بخشی‌نگری در دستگاه‌های حوزه اجتماعی و دیگر مجموعه‌ها مواجه بودیم و چنین مواردی در مدیریت شهری به مردم آسیب می‌زد و وقتی نتوانستیم مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کنیم، در دوره ششم فعالیت شورای اسلامی شهر تهران، در مدلی جهادی سعی کردیم که به شکل قرارگاهی پیش برویم و در همین راستا قرارگاه اجتماعی شکل گرفت.

وی تأکید کرد: تا زمانی که دستگاه‌ها در قالب قرارگاه فعالیت کنند، وضعیت مطلوب است اما به محض اینکه دستگاهی کار خود را انجام ندهد، آثار آن در سطح شهر نمایان می‌شود.

سخنکوی شورای شهر تهران یادآور شد: با انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، رویه های حاکم بر مدیریت بخش حاکمیتی، یگانگی و هماهنگی دستگاه‌ها در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت خواهد شد.

نادعلی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های ذیل دولت موظف هستند با نماینده رئیس جمهور همکاری کنند، تصریح کرد: تهران هنوز در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیاز به کار دارد و قطعاً با این حکم، علاوه بر نهادهای دولتی، دستگاه‌های همکار در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز به شکل مناسب‌تری همراهی خواهند کرد. از این ابتکار رئیس جمهور تقدیر و حمایت می‌کنیم و امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد حواشی از سوی برخی افراد مبنی بر ۲ شغله شدن شهردار تهران با این حکم، تاکید کرد: این موارد ناشی از هماهنگی‌های دوستان اصلاح طلب و رقبای سیاسی است؛ هر وقت اتفاق خوبی می‌افتد و هماهنگی بین دولت و شهرداری شکل می‌گیرد، برخی افراد با رویکرد سیاسی چالش‌های نابجا ایجاد می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: اینکه کسی در همان حوزه‌ای که کار می‌کند نماینده ویژه رئیس جمهور شود، توجیه و استدلال دارد اما عده‌ای می‌خواهند موضوع را به حاشیه ببرند و تنبلی‌های گذشته خود را که منجر به هرج و مرج در سطح شهر تهران شد، بپوشانند و موقعیت‌ی را برای خود در سال برگزاری انتخابات، فراهم کنند.

هیأت وزیران به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی (حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی معتادان به‌خصوص معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و متکدیان و خانواده‌های آنها) در پایتخت، «علیرضا زاکانی» را در زمان تصدی شهرداری تهران به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور منصوب کرد.

این مصوبه از سوی «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور و شهرداری تهران ابلاغ شد.

منبع: ایرنا

۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 41914

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =