اولویت‌های شهرداری تهران در خدمت‌رسانی به زائران اربعین/ توجه ویژه به موضوعات فرهنگی

سخنگوی شهرداری تهران گفت: تفاوت عمده رویکرد شهرداری تهران در دو سال اخیر در مقایسه با ادوار قبلی، توجه ویژه به موضوع فرهنگی و تلاشی است که در این حوزه انجام می شود تا ظهور و بروز فعالیت‌های فرهنگی مردمی و جهادی را نیز در رویداد بزرگ اربعین داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگو و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار کرد: همه بخش های شهرداری تهران در موضوع اربعین ذیل ستاد اربعین فعال هستند؛ بخشی از مناطق و مجموعه های شهرداری به صورت ویژه در مرزها مستقر شدند و در مبادی ورود و خروج زائران در مرزهای مهران، چذابه و سایر مرزها خدمات رسانی هایی در بحث اسکان، تغذیه و موضوعات خدمات شهری را دارند.

وی ادامه داد: همچنین در شهرهای مختلف داخل کشور عراق نیز همین نوع خدمات رسانی را در ذیل قرارگاه‌هایی در کربلا، نجف، سامرا، کوفه و کاظمین و برخی دیگر از نقاط داریم.

وی افزود: اولویت اول ما موضوعات خدمات شهری به معنای نظافت و رفت و روب فضاهاست که با همکاری عتبه و شهرداری این شهرها انجام می شود؛ اولویت بعدی موضوع بهداشت و آتش نشانی است که دو مجموعه سازمان آتش نشانی و شهر سالم در بسیاری از این نقاط مستقر هستند.

محمدخانی با بیان اینکه در کنار این موضوعات، بحث فرهنگی نیز یکی دیگر از اولویت های ما را تشکیل می دهد، ادامه داد: شاید بتوان گفت که تفاوت عمده رویکرد شهرداری تهران در دو سال اخیر در مقایسه با ادوار قبلی، توجه ویژه به موضوع فرهنگی و تلاشی است که در این حوزه انجام می شود تا ظهور و بروز فعالیت های فرهنگی مردمی و جهادی را نیز در رویداد بزرگ اربعین داشته باشیم. در این راستا گروه های سرود نوجوان را داریم که اجرای برنامه در مسیر نجف به کربلا و دیگر نقاط  دارند  و توزیع اقلام فرهنگی نیز از دیگر اقدامات است.  

سخنگوی شهرداری تهران با بیان این مطلب که شهرداری تهران بر اساس تکلیف قانونی خود و وظیفه شرعی و ملی که احساس می کند، در کنار مردم ایران و سایر شیعیان در این رویداد بزرگ حضور دارد، اضافه کرد: به صورت طبیعی، عملیات در داخل کشور عراق در روز اربعین به پایان می رسد اما بسته به اتفاقات و حضور زائران و بر اساس ضرورت تا چند روز پس از آن با نظر ستاد اربعین خدمت رسانی ها در داخل عراق تمدید می شود و در مرزها نیز مادامی که هموطنان ما در حال ورود به کشور هستند طبیعتا خدمت رسانی ادامه دارد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: معمولا تا چند روز بعد از اربعین وضعیت خدمت رسانی ها ادامه دارد؛ البته پاکبانان و نیروهای جهادی و مردمی معمولا بعد از اربعین فرصت می کنند یک زیارت دوره ای داشته باشند و بعد از آن بازگشت شان به کشور اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 42071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =