طراحی QRکد برای شناسایی و رفع مشکلات مسیر پیاده‌روی جاماندگان/ ابتکار منطقه ۱۲ برای کمک به مدیریت شهری

شهردار منطقه ۱۲ گفت: شناسایی خطرات و رفع موارد عدم انطباق احصاشده حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در مسیر برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) با طراحی QRکد به صورت هوشمند انجام گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه امسال، گزارش‌های HSE در شناسایی و رفع مشکلات مدیریت شهری در مسیر جاماندگان اربعین حسینی به صورت کدگزاری‌شده (QRC) ارائه شدند، گفت: این اتفاق به ابتکار منطقه ۱۲ و به منظور اتخاذ رویکرد پیشگیرانه (Proactive) و شناسایی دقیق و به‌موقع خطرها و برنامه‌ریزی برای رفع آنها رقم خورد.

وی توضیح داد: به منظور حصول اطمینان از برقراری الزامات حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، طی دو مرحله پیمایش و بازدید میدانی از مسیر برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) از میدان امام حسین (ع) تا میدان شوش، موارد ضروری شناسایی و کدگذاری شد که با اسکن این کدها می‌توان به‌راحتی به گزارش‌های تهیه‌شده دست یافت.

شهردار قلب طهران با بیان اینکه به منظور رفع موارد عدم انطباق‌های احصاشده، همه گزارش‌ها در قالب گزارش‌های تحلیلی و کدگذاری‌شده (QRC) به معاونت‌ها و نواحی مرتبط ارسال شده، ادامه داد: از این پس، مواردی همچون حذف زوائد فیزیکی (تابلوهایی که چهره شهر را مخدوش می‌کنند و احتمال سقوط دارند)، سازه‌های خطرآفرین و برق‌دار، مرمت آسفالت، حفاظ‌گذاری کانیوها، ایمن‌سازی و نصب علایم هشداردهنده به روی تابلوبرق‌ها و پای‌چراغ‌ها، رنگ‌آمیزی پای چراغ‌های آسیب‌دیده، ضرورت ایمن‌سازی آب‌نمای میدان امام حسین (ع) از قبیل نصب حفاظ و... همگی در این گزارش‌ها قید می‌شوند و قابل دستیابی خواهند بود که این امر در سرعت و دقت رسیدگی به امور شهر کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه پیمایش جاماندگان اربعین حسینی بیان کرد: به دلیل اهمیت و حساسیت این روز که در آن جمع کثیری از شهروندان از میدان امام حسین (ع) واقع در منطقه ۱۲ پیمایش خود را آغاز خواهند کرد، مقرر شد با استفاده از این روش به بهترین نحو به اداره امور شهری در مسیر پیمایشی واقع در منطقه ۱۲ پرداخته شود تا ان‌شاالله بهترین خدمات‌رسانی را به شهروندان و منطقه داشته باشیم.

انارکی محمدی در پایان از هوشمندسازی گزارش‌های HSE در دیگر حوزه‌ها خبر داد و گفت: به‌زودی گزارش‌های بیشتری در این مورد به مردم ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 42179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =