فعالیت ۲۰۰ خادم و مبلغ فرهنگی زن در کمیته زینبیون

کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی با محوریت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و شعار «زینبی‌‎ام» با ارائه برنامه‌های مختلف با دو رویکرد بین‌الملل و فرهنگی در مسیر پیاده‌روی اربعین، در حال خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، این کمیته با هدف خدمت‏‌رسانی ویژه زنان در دو بخش موکب فرهنگی در حوزه مادران، کودکان و دختران نوجوان در عمود ۸۲۸ و موکب بین‌الملل بانوان (عقیله) در عمود ۸۳۳-دانشگاه اهل البیت(ع) مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف‌اشرف تا کربلای معلی در حال فعالیت و خدمات‏‌رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی است .

گفتنی است در موکب فرهنگی ۱۵۰ خادم داوطلب با حضور در موکب‌های شهرداری و سایر موکب‎ها در طول مسیر پیاده‌روی به ارائه خدمات و اجرای برنامه‌‏های فرهنگی ‎هنری ویژه دختران کودک و نوجوان نظیر نقاشی، قصه‌‏گویی و روایتگری ، ساخت کاردستی و پازل ، دفترچه خاطرات و اهدای بسته‌های فرهنگی آموزشی با موضوعات مذهبی می‏‌پردازند.

همچنین در موکب بین‌الملل بانوان (عقیله) که با محوریت تبیین سیره حضرت زینب سلام الله علیها بعد از قیام عاشورا برپا شده، بالغ بر ۵۰ نفر از خادمان فرهنگی مسلط به ۸ زبان عربی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی، فرانسوی، اسپانیایی و ... از زائران غیرایرانی دعوت می‌کنند تا با حضور در این موکب از خدمات غرفه‌‏های فرهنگی، هنری و پژوهشی بهره‌مند شوند.

ارائه مشاوره فرهنگی و پرسش و پاسخ دینی، برپایی حسینیه ویژه بانوان (ملل)، برگزاری نشست‌های ‌تخصصی با حضور نخبگان و شخصیت‎های برجسته علمی اندیشمندان با محوریت زنان و مهدویت ، قصه گویی و میز نقاشی در حسینیه کودک، طرح نائب‌الشهید (پیاده روی و زیارت اربعین به نیابت یکی از شهدای کربلا ) و تجربه نگاری، از دیگر خدمات ارائه شده در بخش بین الملل کمیته زینبیون است.

از نکات حایز اهمیت برپایی موکب‌های ویژه بانوان در کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران؛ استقبال بانوان موکب‎های عراقی و دریافت بسته های فرهنگی و بهره‌مندی از برنامه ‎های خاص بانوان است که می تواند به عنوان نخستین الگوی خدماتی برای زنان زائر، زمینه ‎ساز‏ تبادلات بیشتر ارتباطی و فرهنگی بین دو کشور شود.

یادآور می شود که فعالیت این موکب‌‏ها تا پایان مراسم اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 42185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =