اجرای ده‌ها دوره آموزشی برای پرورش خلاقیت کودکان کار

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۴ از اجرای ده‌ها دوره آموزش‌محور ویژه کودکان کار و افراد دارای معلولیت در راستای استعدادیابی هنری این اقشار و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد حسین شیخ سفلی با اشاره به پدیده کودکان کار که در شرایط نه چندان بهداشتی و ایمنی کار می کنند و چهره نازیبایی را در شهر نمایان می سازند، از برنامه ریزی حوزه اجتماعی منطقه با همکاری نهادهای متولی برای ایجاد فرصت رشد و ارتقای شخصیتی و روحی این قشر به منظور کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۴ افزود: در این راستا و برای بهره مندشدن شان از لذت های بازی و یادگیری همچنین ارتقای فکری و آموزشی این قشر، در حوزه اجتماعی و فرهنگی دوره های متعدد آموزش محور همچنین ده ها برنامه فرهنگی و هنری رایگان برای کودکان کار به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: با فعالیت «خانه هنر سبا» در منطقه و با بکارگیری اساتید مجرب در زمینه آموزش و استعدادیابی هنری کودکان کار، در راستای آموزش و پرورش خلاقیت این کودکان تلاش می شود.

شیخ سفلی با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی چون طب سنتی، توسعه کسب و کار، کارگاه سلامت روان، مشاوره های گروهی با معرفی راهکارمناسب و... یادآورشد: در کنار این نذر فرهنگی و هنری که با همکاری گروه های جهادی و داوطلب ادامه دارد، مرکز رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی منطقه با همیاری خیران و با ارائه خدمات حمایتی چون اهدای بسته های لوازم و التحریر، البسه، اهدای اسباب بازی و توزیع نذری سعی در حمایت از این قشر جامعه در منطقه دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۴ به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه معلولان و زنان سرپرست خانوار و مشاوره های مددکاری اجتماعی تا کمک به ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای خانواده های تحت پوشش مرکز خدمات اجتماعی منطقه اشاره کرد و گفت: خیران منطقه برای اجرای نذر فرهنگی و هنری همچنین حمایت های مادی از اقشار نیازمند می توانند به مرکز رفاه و خدمات اجتماعی منطقه ۱۴ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 42239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =