طنین نوای عاشقی در پایتخت

آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین با حضور عزاداران حسینی در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی ساعت هفت صبح امروز- چهارشنبه ۱۵ شهریورماه از میدان امام حسین (ع) آغاز شد.

بنا بر تصاویر مرکز مانیتورینگ شهرداری منطقه ۲۰ عزادران حسینی از ساعتی پیش از میدان خراسان، میدان شهدا، خیابان فدائیان اسلام و خیابان‌های پیرامون حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حال پیوستن به مسیر پیاده‌روی «لشکر حسین (ع)» هستند.

طنین نوای عاشقی در پایتخت

بیش از هزار و ۳۰۰ موکب فرهنگی و خدماتی در طول مسیر ایجاد شده که همزمان با حضور مردم در مسیر، خدمات‌رسانی را به شهروندان آغاز کرده‌اند.

از ساعت اولیه صبح امروز در کنار آغاز فعالیت خطوط مترو، تعداد ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ۱۲ نقطه و ۲۰۰ دستگاه ون در هفت نقطه پایتخت مستقر شده‌اند تا عزاداران حسینی را به مسیر اصلی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین منتقل کنند.

سامانه تلفنی ۱۸۳۷ نیز از ساعت پنج صبح امروز پاسخگوی سؤالات شهروندان در رابطه با جزئیات خدمات‌رسانی در مراسم است و علاقمندان به حضور در برنامه و آگاهی از جزئیات آن می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

تصاویر مرکز مانیتورینگ شهرداری منطقه ۲۰ نشان می‌دهد که جمعیت حاضر در مراسم به تدریج در حال افزایش است و جاماندگان اربعین در حال ورود به مسیر هستند.

حضور زاکانی در میدان امام حسین علیه السلام 

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز به همراه تعدادی از مدیران شهری از ساعات اولیه صبح امروز در میدان امام حسین (ع) مبدأ مراسم «لشکر حسین(ع)» حاضر شد و در جریان خدمات‌رسانی به شهروندان حاضر قرار گرفت.

 با حضور شهردار پایتخت وضعیت ترافیکی مسیر بررسی شد 

علیرضا زاکانی در ادامه باحضور در محل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، آخرین تمهیدات برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان حاضر در راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین را بررسی کرد. 

وی هم‌چنین ضمن کنترل ترافیک محورهای مختلف شهر تهران از مرکز مانیتورینگ معاونت، دستورات مقتضی را جهت تسهیل در تردد شهروندان صادر کرد.

در ادامه این بازدید شهردار تهران ضمن حضور در مرکز فرماندهی پلیس راهور تهران، همراه با سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ آخرین وضعیت حمل‌ونقل معابر مختلف پایتخت را مورد بررسی قرار دادند.

 انجام واپسین هماهنگی‌ها در راستای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد حمل‌ونقل شهروندان، محور این گفت‌وگوها در مرکز پلیس راهور تهران بزرگ بود.

طنین نوای عاشقی در پایتخت

حضور شهردار پایتخت در مرکز مانیتورینگ منطقه ۲۰

شهردار تهران پس از بازدید خود از مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین در مرکز مانیتورینگ مستقر در شهرداری منطقه ۲۰ و در جمع مدیران شهری حاضر در این مرکز، حضور یافت.

در کنار علیرضا زاکانی شهردار تهران، سردار محمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، هرمزی سرپرست معاونت ترافیک و دیگر مدیران شهری پایتخت در این مرکز حضور دارند.

لشگر امام حسین(ع) عازم حرم عبدالعظیم حسنی 

با گذشت کمتر از دو ساعت از آغاز مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین؛ خیابان های هفده شهریور، میدان شهدا، خیابان شوش و خیابان فدائیان اسلام مملو از جمعیت است و اقشار مختلف مردم از گوشه گوشه پایتخت خود را به لشکر امام حسین (ع) رسانده اند.

حرکت گروه دوچرخه‌سواران به سمت قبله تهران

در کنار جمعیت پیاده، گروهی از دوچرخه سواران در حال طی مسیر به سمت قبله تهران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستند.

مه‌پاشی توسط عوامل سازمان بهشت زهرا (س)

 نیروهای سازمان بهشت زهرا (س) در کنار گروه‌های جهادی با استقرار دستگاه‌های مه‌پاش، برای رفاه حال شهروندان و کاستن گرمای هوا در طول مسیر حضور دارند.

حضور مقامات لشکری و کشوری در کنار عاشقان حسینی 

سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرماندهی کل سپاه پاسداران، علیرضا فخاری استاندار تهران و سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت نیز در کنار عاشقان جامانده از کربلا، حضور دارند.

طنین نوای عاشقی در پایتخت

طنین نوای عاشقی در خیابان‌های پایتخت

جاماندگان اربعین با ذکر لبیک یا زهرا، لبیک یا مهدی، لبیک یا حسین، لبیک یا عباس و با پلاکاردهایی با شعار حیاتنا الحسین، حب الحسین یجمعنا و القرآن یهدینا در حال حرکت به سمت قبله تهران هستند.

طنین نوای عاشقی در پایتخت

موکب مادر و کودک میزبان کودکان حسینی

در میدان خراسان موکب مادر و کودک پذیرای مادرانی است که با وجود گرمای هوا و مسیر طولانی، با فرزندان در آغوش، خود را به پیاده‌روی جاماندگان رسانده‌اند.

هم اکنون با گذشت سه ساعت از برگزاری آیین جاماندگان اربعین، چند استیج در طول مسیر با اجرای برنامه های فرهنگی همچون مدیحه سرایی و سرود، با عزاداران حسینی همراهی می‌کنند.

عشق به ابی‌ عبدالله مرزی نمی‌شناسد

در کنار موکب های گروه های جهادی و داوطلب، استقرار موکب شیعیان افغانستانی و پاکستانی و خدمت رسانی به حاضران در مراسم، اتحاد در عشق به امام حسین (ع) را در اجتماع بزرگ جاماندگان در پایتخت جمهوری اسلامی ایران را به رخ می کشد.

طنین نوای عاشقی در پایتخت

تلاش پاکبانان برای پاکروبی مسیر پیاده‌روی اربعین

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با توزیع کیسه های زباله بین موکب ها و محل های پذیرایی و همچنین آموزش شهروندان با موضوع حفظ محیط زیست، به یاری پاکبانان آمده و برخی حاضران نیز با جمع آوری زباله ها در طول مسیر، جلوه ای دیگر از خدمت عاشقانه به عزاداران را به نمایش گذاشته اند.

طنین نوای عاشقی در پایتخت


همزمان با اجتماع بزرگ جاماندگان، پویش «من هم آنجا هستم» نیز کار خود را آغاز کرد و گروه های مختلف با ثبت اثر انگشت خود در لوحی از تصویر بین‌الحرمین و بارگاه مقدس امام حسین(ع) و سر دادن شعار لبیک یا حسین (ع) با زائران کربلا همراه می شوند.

حالا و با گذشت نزدیک به هفت ساعت از مراسم، اکثر شهروندان خود را به شهر ری رسانده اند و خیابان های واقع در مسیر راهپیمایی در منطقه ۲۰ حالا همچون دیگر محورها، میزبان خیل عظیم عاشقان حسینی است؛ حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از طنین انداز شدن نوای اذان ظهر، با حضور جمع عظیمی از جاماندگان پیاده‌روی اربعین رو به رو شد و پس از اقامه نماز ظهر به امامت حجت السلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، قبله تهران بیش از پیش رنگ و بوی حسینی به خود گرفت.

به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست

 بر اساس تصاویر مرکز مانیتورینگ مستقر در شهرداری منطقه ۲۰ همچنان اتوبوس ها و ون ها در حال جابجایی مسافران به سمت پایانه های مترو و اتوبوسرانی هستند.

راهپیمایی جاماندگان اربعین حالا به منزلگاه آخر رسیده اما آنچه همچنان پرفروغ فارغ از زمان و مکان خودنمایی می‌کند؛ چراغ حب اهل بیت خصوصا سیدالشهدا(ع) است. آخر مگر می‌شود شیعه باشی، ایرانی باشی و عاشق سالار شهیدان نباشی؟ 

انتهای پیام/

۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
کد خبر: 42267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =