اجرای ۱۵۰ نفره سرود توسط نوجوانان ایرانی در حرم امام حسین(ع)

مصطفی زیبایی‌نژاد گفت: ۱۳ گروه از نوجوانان، سرود «حبیبی شکرا» را بیش از ۵۰۰ بار در نجف، کربلا و طریق الحسین اجرا کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حضور کاروان‌های سرود نوجوانان در عراق گفت: همزمان با اربعین حسینی، ۱۳ گروه سرود نوجوانان به کشور عراق اعزام شده و سرود «حبیبی شکرا» را در شهرهای مختلف و مسیر پیاده روی زائران حرم سیدالشهداء اجرا کردند.

وی اضافه کرد: این کاروان ۱۵۰ نفره در ایام منتهی به اربعین و روزهای پس از آن بیش از ۵۰۰ اجرا در مواکب مختلف شهرهای نجف و کربلا و طریق الحسین داشتند که مورد استقبال مخاطبان و عزاداران امام حسین علیه السلام قرار گرفت. گروه‌های سرود حاضر در این رویداد فرهنگی «صبح ظهور سیستان»، «مصباح یزد»، «نسیم بهشت اصفهان»، «ستارگان ولایت»، «اسوه»، «سردار سلیمانی»، «ساکنان آسمان»، «سردار دلها»، «آوای حرم»، «محبان»، «شمیم یاس»، «ابن الرضا» و «زینبیون» بودند.

زیبایی‌نژاد درباره سرود «حبیبی شکرا» گفت: این سرود برای نخستین بار در میدان آزادی تهران و در مراسم اجتماع اربعینی‌ها به صورت دسته‌جمعی اجرا شد. سپس در قالب یک اجرای ۱۵۰نفره در شهر کوفه روی صحنه رفت و پس از آن از چهارشنبه ۸ شهریورماه تا ۱۴ شهریور در مواکب مختلف طریق الحسین و کربلا خوانده شد. در روز دوشنبه ۱۳ شهریور نیز این گروه یک اجرای دسته‌جمعی ۱۵۰ نفره در صحن عقیق حرم امام حسین علیه السلام داشت.

وی تاکید کرد: مضمون اصلی این سرود قدردانی از میزبانی مردم عراق و پذیرایی آنان در ایام اربعین حسینی از زائران سیدالشهدا علیه السلام به ویژه ایرانیان است. این مضمون برگرفته از یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره همین موضوع و تاکیدات ایشان است.

همچنین؛ این ویژه برنامه با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری و حوزه هنری استان تهران انجام شد.

انتهای پیام/

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 42557

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =