کاهش مصرف پلاستیک در شهر تهران موضوعی زمان بر است/ تفکیک زباله از ساختمان به مقررات صدور پایان کار اضافه شود

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید کاهش مصرف پلاستیک را از مراکز تحت پوشش خود آغاز کند.

به گزارش خبرنگار شهر،سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در نشست کمیته کاهش مصرف پلاستیک با شرکت های دانش بنیان گفت: آنچه در موضوع کاهش مصرف پلاستیک در شهر تهران اهمیت دارد این است که مسئله کاهش مصرف پلاستیک در مدیریت شهری قائم به فرد نباشد و با ریل گذاری مناسب این موضوع در آینده نیز از سوی مدیریت شهری در دوره های آتی پیگیری شود.

نماینده شورای شهر تهران در کمیته برنامه‌ریزی و نظارت موضوع بند «الف» مصوبه تغییر الگوی مصرف کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی در شهرداری تهران با تاکید بر تفکیک زباله در آپارتمان ها گفت: شهرداری تهران باید در مقررات صدور پایان کار برای ساختمان‌ها ‌ موضوع تفکیک زباله را نیز مدنظر قرار دهند.

نجفی گفت: به صفر رساندن کاهش مصرف پلاستیک در شهر تهران موضوعی زمانبر است و نمی‌توان در بازه زمانی کوتاه به آن دست یافت. اگر مدیریت شهری بتواند بر اساس مصوبات این کمیته در مراکز تحت پوشش خود فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار میزان مصرف پلاستیک را 10 درصد کاهش دهد اقدام مثبت است و همین میزان کاهش سبب ترویج عدم استفاده از پلاستیک می شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در پایان به نقش دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه پرداخت و گفت: دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در زمینه کاهش مصرف پلاستیک همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند. فرهنگ‌سازی باید در سنین پایین صورت گیرد که در این زمینه نیازمند مشارکت آموزش و پرورش هستیم.
انتهای پیام/

۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 42608

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =