به کارگیری ۷۰ سامانه رصد و پایش حوادث در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جریان بازدید شهرداران و مدیران استان مرکزی از مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران ضمن معرفی سامانه‌های مختلف به کار رفته در این مرکز به تشریح عملکرد این سامانه‌ها و نحوه استفاده از آنها در حوادث مختلف پرداخت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری اظهار داشت: حوادث قابل پنهان سازی نیست و هنگام رخداد هر حادثه‌ای باید موضع رسمی و عاقلانه در باب آن اتخاذ شود.

وی از به کارگیری ۷۰ سامانه مختلف برای رصد و پایش حوادث و عملکرد سریع در مرکز هماهنگی فرماندهی عملیات اضطراری شهر تهران خبر داد. شتابنگارها، سامانه هشدار سریع زلزله، سامانه هشدار سیل، پایش خبری و سامانه‌های مخابراتی بخشی از فناوری‌هایی است که دکتر نصیری ضمن معرفی آنها به تشریح عملکردشان در این مرکز پرداخت.

وی گفت: با استفاده از سامانه‌ هشدار سریع زلزله و تکمیل و تجهیز آن قادریم زیر یک دقیقه از وقوع زلزله باخبر شده و بخشی از اقدامات احتیاطی لازم برای کنترل آسیب‌های احتمالی همچون قطع سیستم‌های شریانی از جمله گاز و برق را انجام دهیم.

به گفته‌ وی؛ با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف از جمله آتش نشانی، اورژانس، مترو و خدمات شهری در مرکز EOC سازمان مدیریت بحران شهر تهران هماهنگی بین‌بخشی سرعت بیشتری گرفته است.

انتهای پیام/

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 42810

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =