از جمع آوری نهرهای شرقی و غربی تا زیبا سازی منظر شهری

شهردار منطقه ۱۴ دستور لازم برای جمع آوری انهار شرقی و غربی محلات منطقه را برای رفع آلودگی های محیط زیستی و زیبا تر شدن منظر محلات صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی در نخستین نشست فصلی با مدیران شهری شهرداری منطقه با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی مناسب برای زیست شهری به عنوان اهم وظایف شهرداری در حوزه خدمات شهری گفت: در این راستا و به منظور رفع آلودگی‌های زیست محیطی در طرحی ضربتی تمام انهار در معابر و محورهای اصلی و فرعی منطقه جمع آوری می‌شود.

یزدی تبدیل انهار قدیمی به کانیو در کوچه‌ها بویژه در بافت فرسوده را از اقدامات خوب شهرداری منطقه برای ارتقای بهداشت محیطی و رضایت شهروندان برشمرد و افزود: این مهم در عرض محورها و معابر در محدوده شرق و غرب نیز با توجه به آب ماندگی و آلودگی‌های زیست محیطی که بویژه در فصول پر بارش پیش‌رو بیشتر می شود، اجرایی خواهد شد تا با جمع‌آوری این نهرها هم شاهد کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و هم تسهیل در تردد وسایل نقلیه در فصول پر بارش باشیم.


یزدی در ادامه به ضرورت ارائه خدمات مطلوب و بهنگام به شهروندان در جهت ارتقای سلامت شهر اشاره کرد و دستور اجرای عملیات نگهداشت و پاکسازی خیابان‌های اصلی، فرعی همچنین تعمیر و شستشوی سطل‌ها و مخازن پسماند در کنار جمع آوری زباله‌های شهری به طور مستمر، متناوب و شبانه روزی را با محوریت نواحی ششگانه صادر کرد.

وی با یادآوری اهمیت مشارکت شهروندان در حفظ و ارتقای بهداشت عمومی محیط شهری بر اجرای طرح‌های آموزش محور در حوزه شهروندی با محوریت محیط زیست و تفکیک پسماند ویژه شهروندان به عنوان اولویت برنامه‌های پیش‌رو به صورت گسترده و مستمر تاکید کرد. رسیدگی به موضوعات مورد مطالبه مردم و شناسایی نقاط قوت و ضعف منطقه برای تسهیل و تسریع در آبادانی و ارتقای کیفیت زندگی برای شهروندان در محلات، از دیگر موضوعات مورد تاکید شهردار منطقه در این هم‌اندیشی بود.

یزدی در پایان ضمن تبریک هفته وحدت و ایام ربیع الاول بر لزوم زیباسازی و آذین بندی محلات و خیابان های دارالمومنین تهران با هدف ایجاد نشاط اجتماعی تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا علاوه بر نور پردازی و آذین بندی‌های مناسبتی برنامه‌ریزی برای احداث بوستان و اقداماتی چون تامین روشنایی و تجهیز مبلمان شهری، احداث آب نما و نونوار شدن فضاهای سبز معابر اصلی و در دل محله ها انجام شده تا هم نشاط اجتماعی افزایش یابد و هم منظر شهری دارالمومنین تهران زیباتر شود.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: 42923

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =