۳۰ پله برقی در تهران تعویض خواهند شد/ رنگ آمیزی ۵۰هزار متر مربع از دیواره‌ها و جداره‌های مدارس

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران از رنگ آمیزی ۵۰هزار متر مربع از دیواره‌ها و جداره‌های مدارس خبرداد.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا صیادی در حاشیه آئین رونمایی از ۵۰ هزار متر مربع دیوارنگاره نقش مهر همزمان با بازگشایی مدارس در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران، اظهار کرد: امسال سازمان زیباسازی در آستانه بازگشایی مدارس رنگ آمیزی جداره‌های مدارس شهر تهران را همانند هر ساله پیگیری و اجرایی کرده است.

صیادی گفت: این اقدام در چند بخش انجام شد؛ شامل بهره‌گیری از هنرمندان که جداره‌های ۵۰۰ مدرسه را به صورت متمرکز رنگ آمیزی کردند. از سوی دیگر رنگ آمیزی جداره مدارس توسط خود دانش آموزان نیز پیگیری شد.این اقدام با هدف جذب مشارکت شهروندی در زیباسازی شهر تهران انجام شده که نشان داده بود در بررسی‌ها نشان میدهد درصد قابل توجهی از مدارسی که توسط خود دانش آموزان رنگ آمیزی شده بود نگهداشت مناسب‌تری نسبت به سایر مدارس داشته است و جداره‌های آن آسیب کمتری دیده بودند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: حدود ۵۰ هزار متر مربع جداره مدارس در این طرح رنگ آمیزی شد که امروز به صورت همزمان از آنها رونمایی شد.

صیادی در خصوص موضوع پله برقی‌های شهر تهران گفت: اتفاق خوبی در حوزه پله برقی‌های شهر با تدبیر شهرداری تهران روی داده به شکلی که قراردادی با یک تولید کننده داخلی منعقد شده و پس از طی تشریفات اداری برای سال جاری ۳۰ پله برقی به صورت کامل با یونیت‌های ایرانی تعویض می‌شود که با این اتفاق در حوزه پله برقی‌ها شاهد یک اقدام بزرگ خواهیم بود.

وی افزود: مطالعاتی در سطح شهر تهران انجام شده و به پایان رسیده‌است، تعدادی از پله برقی‌ها که دارای شرایط خاصی هستند با شیب مناسب به رمپ تبدیل می‌شوند و شرایط تحولی خوبی را در تهران رقم می‌زنند.

وی افزود: برتعدادی از پله‌های شهر تهران در سنوات گذشته نگاهی تبلیغاتی وجود داشت و تبدیل به محل درآمد  در تهران شده بودند که سازمان زیباسازی نیز سال‌ها حامی وجود این پل‌ها بوده است؛ اما پس از رصد و اخذ تأییدیه‌های ترافیکی که نشان دهنده تردد بسیار کم از روی پل‌ها بود، همگی جمع‌ شدند. این اقدام با در نظر گرفتن منافع شهر و شهروندان انجام و در نهایت منجر به جمع‌آوری هشت پله برقی در تهران شد.

صیادی خاطر نشان کرد:این پله‌های برقی عموما در خیابان‌هایی با عرض کم نصب شده بود که با نصب چراغ عابر پیاده می‌توان مشکل آنها را حل کرد؛ لذا با اخذ تأییدیه‌های ترافیکی این هشت پله برقی جمع‌آوری شدند.

انتهای پیام/

۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 42978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =