آئین نامگذاری و پلاک‌کوبی خیابان شهدای منا برگزار شد

همزمان با سالگرد شهدای منا و چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، نام خیابان رودکی شمالی در منطقه ۲ به شهدای منا تغییر یافت.

به گزارش شهر به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی شهردار این منطقه در مراسم آئین نامگذاری و پلاک‌کوبی خیابان شهدای منا با بیان اینکه مزین کردن و نام‌گذاری کوچه‌ها، معابر و خیابان‌ها به نام شهدا تلاش برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است، گفت: در همین راستا شورای اسلامی شهر تهران این ضرورت را احساس کرد تا در شهر تهران یکی از معابر اصلی را به نام شهدای منا نامگذاری کند و شهرداری منطقه نیز در این زمینه تلاش کرد تا هرچه سریع‌تر این نامگذاری به مرحله‌ اجرا برسد.

شهردار منطقه ۲ گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم، چرا که تمام داشته‌های ما از برکت خون شهیدان است. در شورای شهر و بدنه شهرداری تلاش می‌شود تا نامگذاری‌های مناسبی انجام شود و امروز نیز خیابان مجاور سازمان حج و زیارت به نام شهدای منا نامگذاری شد و امیدواریم این مهم برای محله و شهر مایه خیر و برکت باشد.

حجت الااسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز درمراسم نامگذاری خیابان شهدای منا گفت: امیدواریم این حرکت آغازی برای احیا و زنده نگهداشتن یاد و نام این شهدا باشد.

وی افزود: یاد شهدای منا، زنان و مردانی را که در لباس احرام به فیض شهادت نائل آمدند گرامی می‌داریم و امیدواریم حرکت‌های زیبای دیگری را در شهرداری و شورای شهر در این ارتباط شاهد باشیم.

در پایان این مراسم با حضور خواهر شهیدان کارگری (خواهر ۴ شهید) از تابلوی خیابان شهدای منا رونمایی شد.

انتهای پیام/

۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 43023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =