۸ معبر به نام شهدای دارالمؤمنین تهران مزین می‌شود

آیین پلاک‌کوبی معابر منطقه۱۴ به نام شهدای سرافراز میهن اسلامی در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، طی آیین پلاک کوبی معابر دارالمومنین تهران با حضور امیر یزدی شهردار و با همراهی رئیس بنیاد شهید و جمعی از مدیران شهری یک معبر در این منطقه را به نام مبارک شهیدان «حسنعلی و رجبعلی شاکری» مزین شد.

یزدی در این مراسم ضمن ادای احترام به خانواده شهید بزرگوار، خانواده‌ معظم شهدا را میراث‌دار گنج‌های ماندگار از خودگذشتگی و ایثار دانست وبا اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت های مدیریت شهری است، گفت: نام گذاری معابر و بزرگراه های شهری به نام شهدا از مهمترین اقدامات مدیریت شهری محسوب می شود که به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از سوی مدیریت شهری در جریان است .


وی با بیان اینکه افتخار داریم امروز نام یکی از خیابان های دارالمومنین تهران را به نام شهیدان شاکری، از شهدای گرانقدر دفاع مقدس تغییر دهیم گفت: انجام چنین اقداماتی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم، به ویژه نسل جوان است.

یزدی ادامه داد: به منظور پاسداشت حرمت خون شهدا بزودی و طی روزهای آینده بیش از۸ معبر منطقه به یاد دلاوران هشت سال دفاع مقدس نامگذاری می شود.

ادای احترام شهردار منطقه ۱۴ به خانواده شهیدان شاکری

امیر یزدی شهردار دارالمومنین تهران در راستای تجدید میثاق با آرمان های شهدا و قدردانی و حفظ منزلت خانواده های شهدای سرافراز، با همراهی جمعی از مدیران شهری و رئیس بنیاد شهید منطقه، با خانواده شهیدان «حسنعلی و رجبعلی شاکری» دیدار کرد.

 یزدی در این دیدار با تاکید بر اینکه آزادی و امنیت امروز مردم و میهن اسلامی از جانفشانی ها و رشادت های شهداست، از خانواده شهید شاکری که با تقدیم فرزندشان برای حفظ انقلاب و نظام اندوخته با ارزشی را نزد پروردگار سرمایه گذاری نموده اند، تجلیل و قدردانی کرد. وی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از کارهای ارزنده است و نباید فراموش شود، خاطر نشان کرد: ادای احترام به شهدا و خدمت به خانواده های این سرافرازان در اولویت برنامه های شهرداری منطقه ۱۴ است. شهید رجبعلی شاکری در اردیبهشت سال ۱۳۳۸ چشم به جهان گشود و فروردین ۱۳۶۲ طی عملیات ظفر ۴ در فکه به درجه شهادت نائل آمد. شهید حسنعلی شاکری سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
کد خبر: 43348

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =