اهمیت آرای شهروندان در اداره شهر؛ جامعه‌ای که با نظر مردم اداره می‌شود، متمدن و پیشرفته است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: جامعه‌ای که با نظر مردم اداره شود می‌تواند جامعه متمدن و پیشرفته‌ای باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جامعه‌ای که با نظر مردم اداره شود می‌تواند جامعه متمدن و پیشرفته‌ای باشد، تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در ایران حذف‌کننده فاصله بین مردم و دولت هستند.

صادقی با تأکید بر اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی دستور داده بودند که شوراها در جهت حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، به صورت قانون اجرایی شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز نسبت به موضوع شوراها و حاکمیت مردم تأکیدات فراوانی داشته‌اند.

وی افزود: در فرمان مقام معظم رهبری، حفظ هویت شهرها، پایبندی به معماری ایرانی- اسلامی، حفظ طبیعت و توسعه فضای سبزی، عدالت در توسعه خدمات شهری، توجه به نیازهای معلولین، توجه به نیازهای بانوان و جوانان و ایمنی و پایداری کالبد شهری مورد تأکید قرار گرفته است.

صادقی با بیان اینکه مردم با شرکت در چهار انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا نقش خود را در تصمیم‌گیری تثبیت می‌کنند، یادآور شد: بر اساس قانون اساسی اداره امور کشور باید به اتکای آراء عمومی اداره شود که هفت اصل در قانون به این موضوع اشاره کرده‌اند و شوراها به عنوان رکن چهارم در این زمینه در نظر گرفته شده‌اند و مسئولان دولتی موظفند تصمیمات شوراها را اجرایی کنند.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ۱۲۷ هزار نفر عضو شوراهای شهرها و روستاها هستند که تعداد قابل توجهی از این اعضا بانوان هستند، گفت: شورای عالی استان‌ها نیز در کنار شوراهای شهر و روستاها در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ترکیب سنی شورای ششم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شورای شهر تهران از ۲۱ عضو ۴۰ درصد بالای ۴۵ سال و ۶۰ درصد کمتر از ۴۵ سال سن دارند.

انتهای پیام/

۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 43155

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =