۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 43187

بنویسید آتش‌نشان، بخوانید جانفشان

حسین نظری - معاون خدمات شهری شهرداری تهران
بنویسید آتش‌نشان، بخوانید جانفشان

اولین واکنش هر فردی در برخورد با خطر می‌تواند دورشدن از محل حادثه باشد؛ جایی که آغاز جانفشانی، آتش‌نشانان است.

آتش نشانان ۲۴ساعته زیر زنگ حریق هستند؛ تا اگر خدایی نکرده، حادثه رخ دهد سریعا به محل حادثه برسند و از جان و مال مردم محافظت کنند؛ این کار علاوه بر اضطراب بسیار زیاد، نیاز به آمادگی بالای جسمانی دارد؛ این امر نشان دهنده سختی این شغل است.

هر روز که جانفشانان عزیز به محل کار می‌روند، خانواده‌های آنها نگران و چشم به راه هستند؛ اما آنها رسالتی را انتخاب کرده‌اند که از جان و مال مردم محافظت کنند.

همکاران آتش‌نشان من در شهرداری تهران بین ۴تا ۶ دقیقه طول می‌کشد تا پس از اعلام به محل حادثه برسند و خود را سپر بلای مردم کنند؛ حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر جانباز در سازمان آتش‌نشانی نشان از فداکاری این عزیزان دارد.

۱۳۸ ایستگاه و پنج هزار و ۳۰۰ آتش‌نشان به صورت شبانه روزی در حال صیانت از شهر و شهروندان هستند و  روزانه حدود سه هزار تماس با ۱۲۵ گرفته می شود؛به طور میانگین ۴۰۰ حادثه در پایتخت روی می‌دهد که علاوه بر این خدمات، در صورت بروز اتفاقات و حادثه های بزرگ چون سیل و زلزله و... ، آتش‌نشانان ما در اقصی نقاط کشور به هم وطنان امدادرسانی می‌کنند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای آتش‌نشان؛ از همه آتش نشانان و خانواده عزیز آنها که همیشه در نگرانی و اضطراب هستند، تشکر میکنم و از خداوند متعال برای این عزیزان سلامتی و طول عمر آرزو میکنم.
 

انتهای پیام/

۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 43187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =