تحقق ۹۱ درصدی درآمد شهرداری تهران تا پایان مردادماه امسال

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان مردادماه باید ۳۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان درآمد وصول می شد که بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان محقق شد که ۹۱ درصد از رقم مصوب را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی در یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به مردادماه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه از بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ مبلغ ۶۴ هزار میلیارد تومان به درآمدها، ۶ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان به منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای و پنج هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان به منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی اختصاص دارد، اظهار کرد: از ۲۹ هزار میلیارد تومان عملکرد نقد و غیر نقد ۲۷ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

وی با بیان اینکه باید ۳۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان درآمد وصول می شد که بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان محقق شد که ۹۱ درصد از رقم مصوب را تشکیل می دهد، گفت: در فروردین و اردیبهشت ۱۰ هزار میلیارد، خردادماه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، تیر ۵ هزار و ۱۰۰، مرداد  ۶  هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که میانگین آن ۶ هزار میلیارد تومان در هر ماه است.

کاشانی با اعلام اینکه درآمد حاصل از تبلیغات محیطی و سازه های تبلیغاتی باید هزار میلیارد تومان بود که این درآمد اخذ نشده و سازمان زیباسازی در این زمینه بسیار عقب است، یادآور شد: در سود ناشی از سرمایه گذاری نیز باید سه هزار میلیارد تومان درآمد کسب می شد که محقق نشده است.

وی با بیان اینکه در ارزش افزوده حدود هشت هزار میلیارد تومان درآمد محقق شد که روند افزایشی دارد، تصریح کرد: در بخش هزینه ای، تملک دارایی سرمایه ای و مالی ۷۹ هزار میلیارد تومان در مجموع ابلاغ شده در حالیکه بودجه مصوب ۷۵ هزار میلیارد تومان است. ابلاغ ۷۹ هزار میلیارد تومان بیش از رقم مصوب شوراست و تقاضا می کنیم که شهرداری قدم به قدم پیش برود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در هزینه های بخش نقدی ۶۷ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است، گفت: با تخصیص اعتبار ۳۷ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان، عملکرد حدود ۲۹ درصد و در هزینه های بخش غیرنقد اعتبار ابلاغی ۱۱ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان بوده که با تخصیص اعتبار ۱۱ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۸۲۰ میلیارد تومانی درصد جذب نسبت به تخصیص هفت درصد است.

وی اضافه کرد: در هزینه های بخش نقدی و غیرنقدی در مجموع بیش از ۷۹ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص اعتبار بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۳ درصد است که جای تقدیر دارد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه شاهد روند رو به رشد درآمدهای شهرداری تهران هستیم که این روند قابل تقدیر است، گفت: نسبت ۳۹ به ۶۱ درصد درآمد پایدار و ناپایدار در بودجه امسال اتفاق جدیدی است که پیش از این شاهد نبودیم؛ چراکه آمار درآمد پایدار تاکنون از ۳۰ درصد بیشتر نشده بود.

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 43257

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =