از موکب‌داران و خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری تجلیل شد

آیین تجلیل از موکب داران و خادمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرری برگزار و از زحمات و میزبانی شایسته آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ آئین تجلیل از موکب‌داران و خادمین پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری، با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام ‌جمعه شهرری، رضا شنگی شهردار منطقه، بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، سردار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع)، مسئولین ارشد شهرستان ری و موکب داران و خادمین آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی برگزار و از زحمات و میزبانی شایسته آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

رضا شنگی شهردار منطقه با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: حضور موکب‌داران و خادمان در این مراسم باشکوه از جمله فعالیت های فرهنگی و ترویجی این گردهمائی عظیم معنوی است و خدمات خالصانه مواکب در این حرکت مردمی و جهادی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

شنگی مشارکت و همکاری شهروندان و هیئت داران در برپایی موکب های مردمی را منشأ خیر و برکت برای شهر دانست و افزود: به یاری خدا و همت همه دست اندرکاران در سال جاری این رویداد به لحاظ کمیت حضور شهروندان و کیفیت خدمات رسانی نسبت به سال های گذشته باشکوه تر برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پذیرایی از زائران اظهار داشت: در طول تاریخ مخالفت‌های زیادی با حضور مردم برای عزاداری امام حسین (ع) و به ویژه اربعین انجام می‌شد و صدام مقابله زیادی کرد تا راهپیمایی اربعین برگزار نشود اما در حال حاضر سیل عظیمی از جمعیت راهی زیارت حضرت امام حسین (ع) می‌شوند.

وی افزود: مردم ما بسیار خوب و شایسته هستند و هیچ‌کس مانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عظمت مردم را به‌خوبی درک نکرده است؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در زمان فتنه و ناآرامی‌ها با درایت و شهامت به مسئله ورود کرد و این موضوع مدیریت شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی‌های اربعین سال آینده از حالا انجام و برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود خدمات‌دهی در سال آینده صورت گرفته است.

محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های شهرستان ری برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی اظهار داشت: آسیب‌شناسی کمبودها و ظرفیت‌های پیاده‌روی اربعین در شهرستان ری انجام و برای نخستین بار ستاد دائمی آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان ری تشکیل شد.

او با بیان اینکه بیش از ۲۳۰ موکب در شهرری به زائران خدمات‌رسانی کردند، گفت: موکب داران برای برگزاری هرچه بهتر میزبانی از زائران حضرت عبدالعظیم (ع) بدون هیچ چشم داشتی حاضر شدند و رسانه‌ها با حضور مستمر خود شکوه این راهپیمایی را که دومین راهپیمایی بزرگ دنیا از نظر حضور جمعیت است به تصویر کشیدند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ضمن قدردانی از زحمات موکب داران خاطرنشان کرد: سندی در زمینه آسیب‌ها، مشکلات، ظرفیت‌ها و نحوه خدمات دهی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تدوین شد که برای سال‌های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) ضمن تقدیر از عملکرد شایسته شهرداری منطقه ۲۰ در خدمات رسانی پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین به عنوان سکوی پرش معنوی در قبله تهران یکی از ماندگارترین صحنه‌های عزاداری بود و فرصت مغتنمی است برای ساکنان شهرستان ری و همه دستگاه‌های اداری، تبلیغی، فرهنگی و هنری است و  این حرکت عظیم و این پیاده‌روی به لحاظ کمیت و کیفیت بی‌نظیر بود و هیچ زبان، بیان و کلامی امکان قدردانی از این حضور ارزشمند را ندارد.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
کد خبر: 43345

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =